آیت‌الله خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه:

رفتار متین نمایندگان و رئیس‌جمهور دشمنان را ناکام گذاشت/از اقتدار موشکی خود کوتاه نمی‌آییم

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: آمریکا و اروپا بداند ایران از خطوط قرمز خود مانند اقتدار موشکی کوتاه نمی‌آید.

از اقتدار موشکی خود کوتاه نمی‌آییم/آنچه در مجلس گذشت؛نمايش مردم سالاری ديني بودبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت الله سید احمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های نماز جمعه امروز پایتخت اظهار کرد: روز سه شنبه نمایش مردم سالاری دینی بود. آنچه در مجلس گذشت جدی بود و نمایشی نبود. در گفتار و رفتار رئیس جمهور و نمایندگان متانت وجود داشت؛ نمایندگان از پنج سوال، چهار سوال را قانع نشدند که این امر نشانه خلاء است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: دشمن به دنبال دعوا بود، اما رفتار متین دو طرف آن‌ها را ناکام گذاشت. این جلسه نشان داد مشکل مردم مشکل معیشتی و اقتصادی است.

وی گفت: حاشیه سازی نباید موجب عدم تمرکز بر این مسئله شود و اقتصاد مقاومتی راهکار اصلی مشکلات است.

 آیت الله خاتمی اظهار کرد: در رابطه با مبارزه با فساد از قوه قضاییه تشکر می‌کنم و امیدوارم با قاطعیت تا آخر خط حضور داشته باشد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران بیان کرد: در عرصه سیاست خارجی چند نکته است. رهبرانقلاب مجددا تاکید کردند در هیچ سطحی با آمریکا مذاکره انجام نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه با همسایگان رفتار برادرانه خواهیم داشت؛ اگر آن‌ها هم اینگونه رفتار کنند؛ افزود: مذاکره با اروپا مانعی ندارد، اما نباید به آن‌ها اتکا کرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: آمریکا و اروپا بداند ایران از خطوط قرمز خود مانند اقتدار موشکی کوتاه نمی‌آید.

وی با اشاره به هفته دولت و سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر آن‌ها رو دو دولتمرد مخلص، مردمی، ولایتی و ولایتمدار دانست و گفت: شهید رجایی هویت خودش را در مجلس با این جمله که من مقلد امام هستم نشان داد.

 آیت الله خاتمی با بیان اینکه روز چهارشنبه هیات دولت به محضر رهبر شرفیاب شدند؛ اظهار کرد: سیره رهبری مبتنی بر حمایت از تمام دولت‌ها بود.

وی خاطرنشان کرد: دولت‌ها منتخب مردم هستند و احترام به آن‌ها احترام به مردم است. مدیریت یک کشور هشتاد میلیونی سخت است. همه باید حمایت کنند؛ این حمایت‌ها از طریق نصحیت و نقد امکان پذیر است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: دولتمردان تابلوی نظام اسلامی هستند؛ به طوریکه خوب عمل کنند پای سبد نظام اسلامی ریخته می‌شوند و بد هم عمل کنند همین طور.

وی با بیان اینکه دولت اسلامی مسئولیت را امانت می‌داند, افزود: کسی که مسئولیت را امانت بداند خیانت نمی‌کند؛ حقوق نجومی در کارش نیست.

 آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه دولتمرد اسلامی دغدغه گسترش دین را دارد؛ اظهار کرد:  ماموریت حکومت دینی صاف کردن جاده دینی است.

وی تاکید کرد: دولتمرد اسلامی دغدغه عدالت را دارد؛ دولتمرد تراز اسلامی خود را خادم می‌داند و قانون مدارانه عمل می‌کند.دولتمرد دینی شایسته سالار است؛ نه حزب سالار و باند سالار.زندگی دولتمرد اسلامی همسان محرومان است.

خطیب جمعه تهران با سالروز شهادت رئیسعلی دلواری بوشهری و با یادآوری اینکه این روز، روز مبارزه با انگلیس نامیده شده است، تصریح کرد: انگلیس در مبارزه با اسلام و ملّت بزرگ ایران پرونده سیاهی دارد.

آیت الله خاتمی همچنین یاد و خاطره شهید قدوسی دادستان کل انقلاب و شهید دستجردی را گرامی داشت.

وی با تشکر از مردم بابت سنگ تمام گذاشتن در جشن باشکوه عید غدیر،گفت: آفرین بر شما که در عصر خودتان به خوبی فهمیدید که بیعت با غدیر، بیعت با ولایت فقیه است

 آیت الله خاتمی تصریح کرد: مفسدان اقتصادی معاد باور نیستند و برخی آیه‌های قرآن سخن امروز خدا با ماست. گیرم جیب‌های خودتان را پر از پول کرده اید؛ آیا با خود خواهید برد؟ عدالت خدا گریبان شما را خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه به مردم فشار اقتصادی نیاورید؛ گفت: خداوند در قرآن می‌گويد كسی كه قيامت باور نيست يتيم را با خشونت می راند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه معاد باوری راز و رمز مقاومت است, گفت:معاد باورها با اعتماد به خدا با گروههای كم بر گروههای بسيار پيروز شدند.

وی ادامه داد: به فرمایش حضرت علی (ع) دنيا جای رفتن است؛ نه جای ماندن. برخی افراد خود را به دنيا می فروشند؛ اين كار يعنی فروختن خود به شيطان و سپردن خود به اسارت.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه بیعت با غدیر بیعت با ولایت فقیه است, اظهار کرد: ولایت فقیه ما قطره‌ای از دریای غدیر است.

وی با بیان اینکه عنصر بازدارنده گناه باور به قيامت است, گفت: قرآن بیش از شش هزار آیه دارد که بیش از هزار و دویست تا دوهزار آیه یعنی یک سوم قرآن مربوط به معاد است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه قرآن بر عنصر معاد تکیه کرده است، افزود: قرآن هفتاد اسم برای قیامت و هفت برهان مانند برهان فطرت، وحدت و بقای روح و .. برای معاد دارد.

آیت الله خاتمی گفت: كشور ما به فضل خدا آسيب نخواهد ديد؛ چراكه پشتيبانی از ولايت فقيه مانع آسيب می شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۰ ۱۰ شهريور ۱۳۹۷
چرا به فکر مردم نیستند ؟
Germany
فراز
۰۰:۱۸ ۱۰ شهريور ۱۳۹۷
به فکر مردم بد بخت باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۰۹ شهريور ۱۳۹۷
پس مردم مهم نیستند؟.نان مردم چی میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۰۹ شهريور ۱۳۹۷
اجازه نمیدم دشمنان ازجمله امریکا در امور کشورمون دخالت کنه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۱:۲۸ ۰۹ شهريور ۱۳۹۷
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۰۹ شهريور ۱۳۹۷
خدایا به فریاد ملت برس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۰۹ شهريور ۱۳۹۷
توروخدا این گرونی هارو سروسامان بدهید تا کی باید عذاب بکشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۰۹ شهريور ۱۳۹۷
اجازه نمیدهم دشمنان اسلام دخالت کنند . امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۰۹ شهريور ۱۳۹۷
ما ملت ایران امریکا و دشمنان را زیر پا له میکنیم
United States of America
ناشناس
۱۷:۲۷ ۰۹ شهريور ۱۳۹۷
باید مشکلات با بررسی وبا نظارت بیشتر حل بشه
United States of America
ناشناس
۱۷:۲۷ ۰۹ شهريور ۱۳۹۷
منه یه جوان چطور میتونم تشکیل یخه زندگی بدهم چطور میتونم ازدواج کنتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشانس
۱۷:۰۴ ۰۹ شهريور ۱۳۹۷
طرح سوال؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۰۹ شهريور ۱۳۹۷
درود بر خاتمی
Iran (Islamic Republic of)
مردم
۱۶:۴۴ ۰۹ شهريور ۱۳۹۷
انشالله نابودی دشمنان اسلام انشالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۰۹ شهريور ۱۳۹۷
دلار۱۲۰۰۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۰۹ شهريور ۱۳۹۷
خلاصه خروجی سوال از رئیس جمهور چی شد؟
آخرین اخبار