شهریاری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دولت باید جلوی پرواز‌های چارتری را بگیرد/ نرخ بلیت هواپیما باید بر اساس رقابتی تعیین شود

عضو کمیسیون عمران گفت: دولت باید جلوی پرواز‌های چارتری را بگیرد تا شرکت‌های هواپیمایی به صورت مستقیم خودشان بلیت بفروشند.

یکمال‌الدین شهریاری عضو کمیسیون عمران در گفت‌وگو با خبرنگار  مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره دلایل افزایش بی‌رویه قیمت بلیت هواپیما، اظهار کرد: خدمات حمل و نقل هوایی به لحاظ تکنولوژیک بودن، نسبت به سایر خدمات حمل و نقل بیشترین وابستگی ارزی را دارد.

وی ادامه داد: بر این اساس طبیعی است که با بالا رفتن نرخ ارز، شاهد افزایش نرخ بلیت هواپیما باشیم، اما این مسئله دلیل نمی‌شود که شرکت‌های هوایی هر مقدار که می‌خواهند نرخ بلیت را افزایش دهند.

عضو کمیسیون عمران با تاکید بر اینکه باید بر رویه افزایش قیمت بلیت هواپیما نظارت دقیقی شود، تصریح کرد: متاسفانه اغلب پرواز‌ها در کشور ما به صورت چارتری انجام می‌شود و دولت باید جلوی پرواز‌های چارتری را بگیرد تا شرکت‌های هواپیمایی به صورت مستقیم خودشان بلیت فروشی کنند نه آنکه این بلیت‌ها به طور کامل به صورت واسطه‌ای به فروش برسد.

شهریاری با بیان اینکه متاسفانه فروش بلیت در اختیار تعدادی از شرکت‌های فروش بلیت هواپیما قرار دارد که این امر موجب گلایه‌مندی مردم شده است، افزود: در مقررات بین‌‎المللی یکسری حقوق برای مسافران در نظر گرفته شده است که این چارتر‌ها حقوق مسافران را در پرواز‌های هوایی رعایت نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه از چند سال پیش نرخ بلیت هواپیما به صورت رقابتی و بر اساس عرضه و تقاضا پیش بینی شده است، متذکر شد: بنابراین دولت از قیمت‌گذاری بلیت منع شده است اما این مسئله به معنای عدم نظارت دولت نیست چرا که  نظارت با قیمت‌گذاری فرق می‌کند.

عضو کمیسیون عمران با بیان اینکه در حال حاضر به دلیل افزایش قیمت ارز، میزان تقاضا برای سفر‌های خارجی کاهش یافته است، گفت: اگر دولت بتواند بر رقابتی کردن بازار بین شرکت‌های هوایی نظارت داشته باشد، نیازی به نرخ‌گذاری نیست.

شهریاری  با تاکید بر اینکه آنچه باعث بالا رفتن قیمت بلیت می‌شود، عدم نظارت دولت و ایجاد انحصار در برخی از شرکت‌های هواپیمایی و پرواز‌های چارتری است، اظهار کرد: در صورتی که دولت بتواند نظارتش را به خوبی انجام دهد که بازار رقابتی شود و عرضه و تقاضای بازار را تنظیم کند، نیازی به نرخ گذاری نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار