رشد ۱۴ برابری توسعه شبکه دولت در خراسان رضوی

مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری خراسان رضوی گفت: در ابتدای دولت یازدهم تعداد حدود ۳۰۰ ساختمان اداری به شبکه متصل شده بودند.

رشد ۱۴ برابری توسعه شبکه دولت در خراسان رضویبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ حمیدرضا روحبخش مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری خراسان رضوی گفت: شبکه دولت به عنوان یک شبکه ایزوله بین نهاد‌های دولتی، یکی از مهمترین زیرساخت‌های توسعه دولت الکترونیکی است. این شبکه تا سطح کلیه ادارات شهرستاتی و دهیاری‌های استان توسعه یافته است.

وی از تبادل حدود ۶.۵ میلیون مکاتبه اداری الکترونیکی بین ادارات دولتی متصل به شبکه دولت طی سال ۹۶ خبر داد و افزود: سرویس مکاتبات الکترونیکی یکی از سرویس‌ها زیر ساخت شبکه دولت می‌باشد که کلیه ادارات متصل به شبکه یادشده مکاتبات خودرا صرفا بصورت الکترونیکی و از طریق این بستر تبادل می‌کنند و از روش‌های سنتی جلوگیری شده است.

روحبخش تصریح کرد: راه اندازی این سرویس صرفه جویی زیادی در مصرف کاغذ و وقت کارکنان و ارباب رجوع ادارات در بر داشته است.

وی گفت: تحقق دولت الکترونیک ؛ شفافیت، پاسخگویی و کارآمدی دولت که شعار هفته دولت سال جاری نیز بود را به دنبال خواهد داشت.

مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری خراسان رضوی توسعه دولت الکترونیک را فرآیند به کارگیری گسترده فناوری اطلاعات در دستگاه‌های اجرایی دانست که باعث خواهد شد دولت کار آمدتر شود.

روحبخش افزود: در چهار سال اخیر این فرآیند با سرعت بیشتری در حال اجراست و در تمامی زیر شاخص‌های بین المللی توسعه دولت الکترونیکی پیشرفت‌های زیادی در استان داشته ایم.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

توسعه زیر ساخت شبکه دولت رشد مطلوبی داشته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.