معاون وزیر اقتصاد مطرح کرد؛

لایحه آزادسازی سهام عدالت روی میز کاری این هفته بهارستانی ها/سود مشمولان باقی مانده امروز و فردا واریز می شود

تاکنون 40 میلیون نفر شماره شبا ارایه و سود دریافت کرده اند

پوری حسینی، از بررسی لایحه آزادسازی سهام عدالت طی هفته جاری در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، میرعلی اشرف عبدالله پورحسینی،معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی و رئیس سازمان خصوصی سازی درنشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: سهام عدالت در 17 اسفند سال ۹۵ وارد فاز جدیدی تحت عنوان ساماندهی شده  و در اختیار ۴۵ میلیون نفر قرار گرفت.

وی افزود:با بسته شدن پرونده سود سهام عدالت سال ۹۵ ،تاکنون ۴۰ میلیون نفر با ارائه شماره شبا  سود خود را دریافت کرده اند.

معاون وزیر اقتصاد بیان کرد:اولین کار عملیاتی واریز نقدی از سوی متقاضیان بود که تا مهر 96 ادامه داشت.مهرماه سال گذشته با 49 میلیون نفر،سامانه بسته و صورت حساب تهیه شد.

پوری حسینی از بررسی لایحه آزادسازی سهام  عدالت طی هفته جاری در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

پوری حسینی ابراز کرد: افرادی که شامل سهام ۱ میلیون تومانی هستند سود خود را دریافت کردند که برخی از افراد این سود را در دو مرحله دریافت کردند. دریافت کنندگان این سود شامل افرادی که آورده نقدی داشته اند نیز می شود.

سود سهام عدالت سال 96 افزایش می یابد

وی گفت: پس از برگزاری مجامع عمومی توسط شرکت های سرمایه پذیر، می توانیم سود مختص به سهام عدالت از سوی این شرکت ها را اعلام کنیم که طبق اخباری که به طور غیر رسمی در دست داریم تقریبا تمام شرکت ها مجامع عمومی خود را برگزار کرده اند بجز شرکت هلدینگ خلیج فارس که آن هم در پایان مهر ماه برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان خصوصی سازی با اشاره به افزایش سود سال ۹۶ نسبت به سال گذشته گفت: احتمال می دهیم سرمایه ای که در اختیارمان قرار می گیرد بیش تر از سال 95 باشد، برای مثال احتمال می دهیم هلدینگ خلیج فارس ۱۰۰ درصد سهم خود در سهام عدالت را به موقع توزیع کند.

7 میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت شماره شبا ارائه نمی کنند

وی ابراز کرد: در ادامه مسیر واریز سود سهام عدالت، نتوانستیم آن ۷ میلیون نفر را به ارایه شماره شبا واردار کنیم.

پوری حسینی با اشاره به تعیین تکلیف سود سهام افرادی که شماره شبا ارائه نکرده اند، افزود: اگر تا پایان مهلت تعیین شده افراد به سازمان مراجعه نکرده و شماره شبای خود را ارئه نکنند سازمان با رایزنی ها و تصمیم های جدی این مبالغ را در جایی سرمایه گذاری کرده تا سود سهام را افزایش دهیم.

وی افزود: همچنین افرادی که شماره شبای خود را بعد از آبان ماه امسال اعلام می کنند برگ سهام و سود سهام آن ها با تاخیر واریز خواهد شد.

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: برای واگذاری برخی از بنگاه ها نیاز به تعجیل داریم زیرا این شرکت ها با ارز سر و کار دارند. و افزایش روز به روز قیمت ارز ما را مجبور به تسری در کارمان می کند.

631 بنگاه در برنامه واگذاری برای سال 97

وی افزود: در سال جدید ۶۳۱ بنگاه برای واگذاری به بخش خصوصی را در برنامه خود قرار داده ایم.

 کشت و صنعت مغان قانونی و دقیق واگذار شده است/دشت مغان را متری نمی فروشند

پوری حسینی در واکنش به واگذاری به کشت و صنعت مغان گفت: به خصولتی نفروخته ایم و فرد مورد نظر "اهل" بوده است. یعنی در رزومه اقتصادی اون عناوینی نظیر بدهکار بانکی،سو سابقه معاملاتی و هم چنین بد عهدی در خرید و عدم تسویه حساب وجود ندارد.

وی افزود: معیار فروش زمین در دشت مغان بر پایه متر نیست بلکه ساکنین آن منطقه زمین های خود را به صورت هکتاری محاسبه و به فروش می رسانند.

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: هر هکتار زمین دیمی در دشت مغان ۳۵ میلیون تومان و هر هکتار کشت آبی ۵۳ میلیون تومان قیمت گذاری شده بود.اگر به صورت جزئی بررسی کنیم، هر متر زمین در دشت مغان چیزی حدود ۲ الی ۱۲ هزار تومان خواهد بود.

وی در ادامه بیان کرد: برای برخی واگذاری ها مالکیت ها را واگذار می کنیم و در برخی از آنها مدیریت را اما در قیمت گذاری ها هیئت قیمت گذاری وظیفه تغییر قیمت ها را دارند.

واگذاری 74 بنگاه در 5 ماهه اخیر

پوری حسینی اضافه کرد:در ۵ ماهه اخیر ۷۴ بنگاه را واگذار که تقریبا ۴۵ درصد از این واگداری ها موفق بوده است.

وی افزود:تا قبل از دولت یازدهم واگذاری به بخش خصوصی ۱۸ درصد و در دولت یازدهم ۶۷ درصد و هم اکنون ۱۰۰ درصد بنگاه های برنامه ریزی شده واگذار می شود.

پوری حسینی گفت: واگذاری های ما تشریفاتی نیست و تمام فرایندها زیر سایه قانون انجام می شود.

وی در تبیین واگذاری ها در بنگاه های کنترلی ابراز کرد: یکی از سخترین روند واگداری، مربوط به این نوع بنگاه هاست.

رئیس سازمان خصوصی سازی افزود: از میزان ۱۳۲۲ بنگاه برای واگذاری،۷۵۵ بنگاه کنترلی است که در طول ۱۲ سال اول عمر سازمان خصوصی سازی ۱۰۱ بنگاه واگدار شده است.این رقم از سال ۹۲ به فروش ۲۳۰ بنگاه کنترلی رشد داشته است.

پوری حسینی بیان کرد: ما را به تعجیل محکوم می کنند درحالی که اگر در واگذاری سهام بنگاه های خدماتی نظیر نیروگاه ها و شرکت هایی که بیش تر ماشین آلات آن ها وارداتی است تعجیل نکنیم با بالا رفتن قیمت ارز دیگر چه کسی از ما این بنگاه ها را می خرد.

ورزشگاه آزادی از لیست واگذاری ها خارج شد

رئیس سازمان خصوصی سازی در پاسخ به سوالی مبنی بر واگذاری ورزشگاه ها اظهار کرد: فعلا بحث واگذاری ورزشگاه آزادی،انقلاب و شیرودی طبق نامه وزیر ورزش به وزیر اقتصاد از دستور واگداری خارج شد.

وی افزود: همچنین برای واگذاری سرخابی ها نیز وزارت ورزش طبق دستور رئیس جمهور مبنی بر واگداری دقیق و مناسب در حال مرتب سازی گزارشات مالی است.

پوری حسینی به بحث واگذاری سهام پتروشیمی ها نیز اشاره کرده و می گوید:در واگذاری سهام پتروشیمی ها به نمایندگان مجلس گفتیم که چرا قبل از واگداری npc آن را به بخش خصوصی واگدار کردید اما پاسخی دریافت نکردیم.از دوستان مجلس خواستاریم که در بحث npc اگر سوالی دارند یا مشکلی هست به ما مراجعه کنند، در بحث واگذاری باختر هم ما متولی آن نبوده و به دولت هم ارتباطی ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
hobot
۱۹:۱۴ ۱۲ شهريور ۱۳۹۷
لطفا در مورد کسانی که تا کنون ثبت نام نکرده اند هم بفرمایید چگونه باید ثبت نام کنند
وبه کجا مراجعه کنند
آخرین اخبار