سفر یک نماینده سوئدی به سوریه برای بازگرداندن آوارگان سوری به کشورشان

یک نماینده پارلمان سوئد به منظور بررسی امکان بازگرداندن آوارگان سوری به کشور خود، به سوریه سفر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «مایکل جانسون»، یک نماینده عضو حزب جایگزین سوئد به منظور بررسی امکان بازگرداندن آوارگان سوری به کشور خود، به سوریه سفر کرده است.

جانسون در این دیدار با «حموده صباغ»، سخنگوی پارلمان سوریه و مقامات بلندپایه مسلمانی که با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در ارتباط هستند، دیدار کرد. وی همچنین از مناطقی در خارج از دمشق که پیشتر تحت کنترل تروریست‌ها قرار داشت و بعدها بوسیله ارتش سوریه آزاد شد، بازدید کرد.

حزب جایگزین سوئد در بیانیه‌ای اعلام کرد: «پاسخ سوریه همیشه به این مسئله مثبت است. کشور سوئد از آن دسته از افرادی که با مدارک جعلی به سوئد آمده‌اند و به طور معمول سوری هم نیستند استقبال نمی کند.»

ویلیام هانه، عضو حزب «جایگزین برای سوئد» در یک پیام توییتری نوشت: «یک اسقف سوری اخیرا از هموطنان خود خواسته است به کشور بازگردند. 96 درصد از خاک سوریه از وجود تروریسم پاک شده است و سوری ها در سوئد باید در روند بازسازی کشور خود کمک کنند. اکنون زمان بازگشت به خانه فرا رسیده است.

جانسون در این سفر از شهر مسیحی نشین «معلولا» در شمال شرق دمشق هم بازدید کرد. این شهر پیشتر مورد حمله تروریست‌ها قرار گرفته بود؛ اما اکنون در حال بازسازی است. کشیش های محلی اعلام کردند که هم اکنون زمان بازگشت مهاجران مسیحی هم فرا رسیده است؛ زیرا این افراد می توانند در روند بازسازی این شهر کمک کنند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که جمعیت زیادی از مردم سوریه پس از فرار از کشور خود به سوئد پناه برده‌اند. آمارهای رسمی سوئد حاکی از آن است که تا سال 2017، بیش از 170 هزار نفر که متولد سوریه بوده اند در اسکاندیناوی زندگی می کردند. اسکاندیناوی منطقه‌ای در شمال اروپا و در برگیرنده سه کشور سوئد، نروژ و دانمارک است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار