فتاحی: اگر استقلال و پرسپولیس به فینال برسند سهمیه ما در لیگ قهرمانان 1+3 می شود

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: در صورت برتری تیم های ایرانی مقابل قطری در دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی یا صعود یک تیم کشورمان به فینال، سهمیه ما در لیگ قهرمانان 1+3 می شود.

فتاحی: اگر استقلال و پرسپولیس به فینال برسند سهمیه ما در لیگ قهرمانان 1+3 می شودسعید فتاحی در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره بحث مشکلات امنیتی ورزشگاه ها و اخلالگری برخی تماشاگران بیان کرد: از نیروی انتظامی و یگان ویژه به دلیل زحماتی که در راه برگزاری رقابت های فوتبال می کشند و در سرما و گرما حامی ما هستند، تشکر می کنم. طی جلساتی که با مهدی تاج و مسئولان امنیتی داشتیم، قرار شد کل ورزشگاه های لیگ برتر به دوربین های مداربسته و گیت های بازرسی مجهز شوند و اکنون در ورودی بسیاری از ورزشگاه ها دوربین وجود دارد و با خاطیان برخورد می شود. حتی سیستمی طراحی شده است که اگر در ورزشگاه ها از سوی فردی سنگ یا نارنجک پرتاب شود بلافاصله آن فرد شناسایی شده و با معرفی اش به مراجع قضائی با او برخود می شود.

گیت های بازرسی ورزشگاه ها تا نیم فصل درسطح روز دنیا استانداردسازی می شود

او ادامه داد: به تازگی 3 ورزشگاه آزادی، یادگار امام تبریز وسردار جنگل رشت را بررسی کرده ایم و هفته آینده سایر ورزشگاه ها را هم بررسی می کنیم. تا نیم فصل رقابت های لیگ برتر هم تعداد گیت های ورودی ورزشگاه ها افزایش می یابد تا مردم راحت تر به ورزشگاه بروند و هم این گیت ها به سطح روز دنیا استانداردسازی می شوند تا نیری انتظامی هم کنترل بهتری نسبت به حضور تماشاگران در ورزشگاه ها انجام بدهد. زمانی که ساختارها هم درست شود مسئولیت مشخص می شود.

در صورت برتری تیم های ایرانی مقابل قطری در دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی یا صعود یک تیم کشورمان به فینال سهمیه ما در لیگ قهرمانان 1+3 می شود

فتاحی درباره اختصاص سهمیه 2+2 به ایران  در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا با وجود صعود 2 پله ای کشورمان در رنکینگ لیگ های آسیایی اظهار داشت: طبق سهمیه بندی AFC ، ایران پس از قطر و امارات در رتبه سوم منطقه غرب آسیا قرار دارد. خوشبختانه با توجه به عملکرد تیم های ایرانی در رقابت های فصل 2018 لیگ قهرمانان در صورت برتری استقلال و پرسپولیس در دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی امتیاز بیشتری به ما تعلق  می گیرد و به احتمال فراوان بالاتر از امارات قرار می گیریم که در این صورت سهمیه ایران 1+3 می شود. در صورتی هم که این 2 تیم به مرحله نیمه نهایی صعود کنند بازهم شانس ایران برای دراختیار گرفتن سهمیه 1+3 افزایش می یابد.

اختصاص سهمیه 2+2 به عراق و رفع تعلیق کویت سبب شد سهمیه ما در حال حاضر 2+2 باشد

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ افزود: درصورتی که همچنان در رده سوم منظقه غرب باقی بمانیم، سهمیه ایران 2+2 است. در فصل 2018 هم سهمیه ما همین بود اما به دلیل اینکه عراق مجوز حضور در لیگ قهرمانان را کسب نکرد سهمیه این کشور را به ایران دادند اما در فصل جاری عراق مجوز حضور در این رقابت ها را به دست آورد و کویت هم از حالت تعلیق درآمد. به همین دلیل اگر ایران در رتبه سوم منطقه غرب باقی بماند سهمیه مان همان 2+2 است. درصورتی که یک نماینده ایران به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کند قطعا به رتبه دوم می رسیم و سهمیه مان 1+3 می شود.


بیشتر بخوانید: کسر سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا/ حضور ذوب آهن و سایپا در پلی آف 


3 عامل برای کاهش سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا تاثیرگذار است

فتاحی درباره ضعف های فوتبال ایران که سبب شده است سهمیه کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا از چهار سهمیه کامل به 2+2 کاهش یابد، گفت: یکی از دلایل این امر افزایش متقاضیان حضور در لیگ قهرمانان است. سال های پیش کشورهای محدودی در این رقابت ها شرکت می کردند اما چند سالی است که AFC برای توسعه فوتبال به کشورهایی مانند عراق و کویت هم سهمیه می دهد. از طرفی کیفیت زیرساخت های فوتبال ایران هم در کاهش سهمیه ما تاثیرگذار است.ضمن اینکه در گذشته عملکرد تیم ملی هم در اختصاص سهمیه به کشورها برای لیگ قهرمانان تاثیر زیادی داشت که با توجه به صدرنشینی ایران در رنکینگ تیم های ملی آسیا، رتبه خوبی کسب می کردیم اما اکنون تنها 10 درصد امتیاز بندی به عملکرد تیم های ملی تعلق دارد و این عامل هم در کاهش سهمیه ما تاثیر دارد.  با این حال ما از لحاظ باشگاهی تاکنون امتیاز خوبی به دست آورده ایم و در صورت صعود استقلال یا پرسپولیس به فینال، جایگاه دوم لیگ برتر ایران در رنکینگ AFC قطعی است.

AFC به دلیل مطرح شدن پرونده میزبانی تیم های ایرانی از عربستانی در دادگاه CAS همچنان این بازی ها را در زمین بی طرف برگزار می کند

او درباره اعلام شرایط میزبانی در زمین ثالث از سوی AFC و تداوم میزبانی تیم های ایرانی از نمایندگان عربستان در کشور بی طرف گفت: مجادله ایران و عربستان بحث خاصی است که من چندان در جریان آن نیستم و مهدی تاج بهتر می تواند در این زمینه اظهارنظر کند اما تا جایی که اطلاع دارم AFC اعلام کرده است با توجه به مطرح شدن پرونده در دادگاه CAS، فعلا نمی تواند رای قبلی را بازگرداند و همچنان تیم های ایرانی و عربستانی باید در زمین بی طرف به مصاف هم بروند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار