اسپوتنیک بررسی کرد؛

آیا لغو کمک مالی آمریکا به پاکستان منطقی بود؟

خبرگزاری اسپوتنیک در مصاحبه یا یک تحلیلگر مسائل سیاسی تصمیم اخیر آمریکا درباره لغو کمک مالی به پاکستان را بررسی کرد.

آیا لغو کمک مالی آمریکا به پاکستان منطقی بود؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ارتش آمریکا تصمیم گرفته است صدها میلیون دلار کمک خود به پاکستان را لغو کند. خبرگزاری اسپوتنیک در این باره با ‹‹امتیاز گل››، تحلیلگر مسائل سیاسی، مصاحبه ای انجام داده است و درباره این که آیا تصمیم آمریکا در این خصوص منطقی بوده است یا خیر و نیز درباره تاثیر این تصمیم بر امنیت افغانستان با وی گفتگو کرده است.

* آیا تصمیم آمریکا در لغو کمک های خود به پاکستان تصمیمی منطقی بوده است و این تصمیم چه تاثیرات امنیتی به دنبال خواهد داشت؟
 امتیاز گل: به گمان من، این تصمیم آمریکا هیچ گونه توجیهی ندارد، زیرا کمکی که ارتش آمریکا در اختیار پاکستان قرار می دهد هزینه هایی است که اسلام آباد در قالب همکاری های خود با واشنگتن تقبل کرده است. از زمانی که دونالد ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا رسیده است حجم این کمک های سالیانه به پاکستان کاهش یافته است. در ابتدا حجم این کمک 500 میلیون دلار بود، اما اکنون حجم آن به 300 میلیون دلار تقلیل پیدا کرده است. در واقع، این کار باعث می شود که آمریکا از قدرت اعمال نفوذ خود در پاکستان بکاهد.


بیشتر بخوانید: تحریم دو شرکت پاکستانی از سوی آمریکا


* اسپوتنیک: آیا پاکستان اکنون می‌تواند به سراغ ایجاد یک ائتلاف قوی‌تر با چین برود؟
- امتیاز گل: من گمان می کنم در حال حاضر نوعی هم افزایی در اقدامات میان چین، پاکستان، روسیه، ترکیه و ایران در حال شکل‌گیری است. همه این کشورها در حال حاضر به نوعی همچون یک ائتلاف در خصوص مسائل افغانستان و مبارزه با تروریسم عمل می کنند. این امر برای آمریکا نگران کننده است، زیرا واشنگتن همواره به دنبال آن بوده است که بر اسلام آباد فشار آورد تا شرایطی را که کاخ سفید بر سایر دولت ها تحمیل می‌کند، بپذیرد. اما به دلیل حمایت های چین از پاکستان و همراه شدن هر چه بیشتر پاکستان به کشورهایی که پیشتر از آنها نام برده شد، اسلام آباد از عمل کردن بر اساس خواسته های واشنگتن خودداری کرده است.

ارتش آمریکا روز جمعه اعلام کرد به دلیل نبود «اقدام قاطع» پاکستان علیه گروه‌های مسلح، کمک ۳۰۰ میلیون دلاری خود را به این کشور لغو می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، آسیا ، تروریسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار