ساخت ربات جراح با قابلیت حمل + فیلم

محققان یک ربات جراح با قابلیت جابه‌جایی ساختند.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛­یک شرکت انگلیسی ربات جدیدی طراحی کرده است که در جراحی‌های تهاجمی به کار گرفته می‌شود.

ربات جراحی «ورسیوس» توسط شرکت خصوصی «سی ام آر» طراحی و ساخته شده است و به گفته شرکت سازنده، ربات کوچک، قابل حمل و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است.

این ربات به راحتی قابل انتقال به اتاق‌های جراحی با حتی بیمارستان‌ها است و به سرعت راه اندازی می‌شود. شرکت «سی ام آر» هدف از ساخت این گونه ربات‌ها را امکان دسترسی آسان‌تر مراکز خدمات درمانی به استفاده از ربات‌های جراح است که در حال حاضر به دلیل اندازه و هزینه این ربات‌ها محدود شده است.

این ربات جراح سال آینده در بیمارستان‌های انگلیس و اروپا به کار گرفته می‌شود و شرکت سازنده قصد دارد استفاده از این ربات‌ها را در سطح بین المللی گسترش دهد.

محققان دریافته اند که جراحی‌های کمتر تهاجمی می‌توانند آسیب‌های وارده را کاهش دهند به روند بهبودی سرعت بخشند و در مقایسه با جراحی‌های باز نتایج بهتری داشته باشند.

هنگامی که ربات داوینچی در سال ۲۰۰۰ معرفی شد با استقبال گسترده‌ای روبه‌رو شد. از آن زمان به کار گیری ربات‌ها در عمل‌های جراحی به امری معمول تبدیل شده است.

پی یر برت رین از مرکز روباتیک امپریال کالج لندن گفت: در جراحی‌های استاندارد برش‌های بزرگی ایجاد می‌شود که موجب طولانی‌تر شدن روند بهبودی می‌شود بنابراین دلیل این که ما می‌خواهیم از این ربات‌ها استفاده کنیم این است که به ما امکان می‌دهد درون (اندام) جراحی را انجام دهیم مثلا برای انجام عمل تیروئید باید گردن را شکاف داد، شکافی بزرگ و در نهایت جای بخیه‌ها برای همیشه باقی خواهند ماند. با چنین رباتی می‌توان داخل (اندام) شد و هیچ زخمی برجای نگذاشت. برخی عمل‌های جراحی پیچیده‌تر از آن هستند که جراح بدون کمک ربات قادر به انجام آن‌ها باشد.


بیشتر بخوانیدرونمایی ژاپنی‌ها از ربات تاکسی برای المپیک 2020 توکیو + فیلم


انتهای پیام/
 

انجام عمل جراحی با ربات + فیلم

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۱:۲۱ ۳۰ آذر ۱۳۹۷
دانشگاههای فنی و صنعتی و صنایع ما شانس بزرگی برای راه اندازی صنعت ربات های خورشیدی با کاربردهای فراوان دارند که هزینه انرژی صرفه جویی خواهد شد.

حتی از وجود ربات های خورشیدی برای مقابله با ریزگردها وبهبود محیط زیست یک موضوع مهم دیگربرای پژوهش و تولید صنعتی ونوشتن پایان نامه های علمی برای بخش صنایع ملی است.
آخرین اخبار