سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کرد؛

اجرای طرح دادگاه مجازی برای دانشجویان حقوق/ دوره های کاردانی دانشگاه آزاد مهارت محور باشند

طهرانچی با تاکید بر اهمیت مهارت محوری گفت: باید مهارت آموزی در مقاطع تحصیلی مختلف دانشگاه آزاد اجرا شود.

اجرای طرح دادگاه مجازی برای دانشجویان حقوق/ دوره های کاردانی دانشگاه آزاد مهارت محور باشندبه گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدمهدی طهرانچی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، بر تحقق شعار «هر دانشجو، یک تخصص، یک مهارت» تأکید ویژه‌ای کرد و گفت: این شعار باید سرلوحه فعالیت‌های واحد‌های دانشگاهی قرار بگیرد و دوره‌های کاردانی کار محور باشد، چرا که اغلب افراد با مدرک فوق دیپلم، داشتن یک تخصص و مهارت و شغل را به داشتن مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد و نداشتن شغل ترجیح می­ دهند.

وی همچنین با تأکید بر بازآموزی معلمان، بیان کرد: برگزاری این دوره از مباحث جدی است که باید مبنای معرفتی و توانمندسازی داشته باشد.

ایجاد مدرسه برای افزایش مهارت دانشجویان علوم تربیتی

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: همچنین باید مدرسه‌ای برای افزایش مهارت دانشجویان علوم تربیتی ایجاد شود تا دانشجویان از نزدیک در جریان نحوه آموزش دروس، کلاس داری، چگونگی برخورد با دانش آموز، شیوه‌های تشویق و تنبیه وغیره قرار گیرند.

ارائه طرح «دادگاه مجازی»در تهران به صورت پایلوت

طهرانچی با بیان اینکه آموزش مقطع کارشناسی هم باید مهارت محور باشد، به ارائه طرح « دادگاه مجازی» پرداخت و گفت: در این طرح، دانشجویان رشته حقوق به مدت یک هفته مأمور می‌شوند در دادگاه مجازی به اجرای نقش‌های متفاوتی از جمله رئیس دادگاه، وکیل و غیره بپردازند تا از این طریق با وظایف و اختیارات هر کدام از آن‌ها آشنا شوند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با انتقاد از اینکه متأسفانه برخی از دانشجویان حقوق پس از فارغ التحصیلی توانایی نوشتن یک لایحه را ندارند، ادامه داد: این طرح در صورت تصویب با مشارکت واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی ابتدا در استان تهران و سپس در سایر استان‌ها به منظور افزایش مهارت دانشجویان انجام می‌شود.

استاد تمام دانشگاه شهید بهشتی اظهار کرد: دانشجویان ترم‌های آخر تحصیل می‌توانند در طرح دادگاه مجازی که زیر نظر اساتید مجرب برگزار می‌شود، شرکت کنند.

وی با تأکید بر توسعه کانون‌های افزایش مهارت، افزود: تمام تلاش دانشگاه آزاد اسلامی تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد است که دارای مهارت کافی و لازم باشند.

طهرانچی با بیان اینکه روسای واحد‌های دانشگاهی باید دانشجویان را در اجرای برنامه‌های دانشگاه دخیل کنند، گفت: دانشجویان مثبت و با انگیزه را درگیر اتفاقات خوب دانشگاه کنید و از توان، خلاقیت و انرژی آنان برای انجام فعالیت‌های خود بهره ببرید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.