شعبانی بهار: تیراندازان ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ عملکرد خوبی داشتند

رئیس فدراسیون تیروکمان کشورمان در نشست خبری پاسخگوی سوالات خبرنگاران درباره بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ بود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ غلامرضا شعبانی بهار رئیس فدراسیون تیروکمان کشورمان پس از پایان رقابت‌های بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا در اولین نشست خبری خود گفت: با توجه به امکاناتی که در فدراسیون وجود دارد نتایج مناسبی کسب کردیم. خوش حال هستیم که مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و سایر مسئولان به ورزش توجه دارند.

او تصریح کرد: رسانه‌ها بال بسیار مهم ورزش هستند و می‌توانند زمینه‌های رشد و توسعه را برای مسئولان هموار کنند. احساس می‌کنم در برخی مواقع مقام ورزش رعایت نمی‌شود و هدف عالی آن در نظر گرفته نمی‌شود. ورزش اثر گذار است و فلسفه اصلی که ما در ورزش دنبال می‌کنیم، اتحاد، همبستگی، ایجاد شادابی و نشاط در جامعه است.

شعبانی بهار گفت: نقدی هم در بحث سندروم مدال خواهی مطرح است که چه مقدار می‌تواند این موضوع خطر‌هایی مانند استرس و فشار روانی برای ورزشکار به همراه داشته باشد. اما همچنین در برخی مواقع می‌تواند مفید و موثر نیز باشد.

شعبانی بهار در نشست خبری پس از بازی های اسیایی جاکارتا ۲۰۱۸

رئیس فدراسیون تیروکمان کشورمان خاطرنشان کرد: ما ۱۳ نفر به جاکارتا اعزام و یک مدال کسب کردیم. پس از این، چون انتقاد می‌شود و ما فقط درخواست مدال داریم، ۷ نفر را اعزام می‌کنیم تا مدال‌های بیشتری کسب‌کنیم.۹ ماه آینده در هلند مسابقات جهانی ریکرو برگزار می‌شود و ۸ تیم ریکرو خانم‌ها و ۸تیم ریکرو آقایان، سهمیه المپیک ۲۰۲۰ را دریافت می‌کنند.

او گفت: در این دوره از بازی‌های آسیایی ایران برای نخستین بار جز ۸ تیم برتر ریکرو شده است. تیم کامپوند ما در مسابقات اینچئون یک طلا، یک برنز کسب کرد. در این بازی‌ها مسابقات انفرادی حذف شده بود، که اسماعیل عبادی که در دور قبل مدال آورد نتوانست در بخش تیمی کامپوند آقایان کاری پیش ببرد. اسماعیل عبادی رکورد دار تیروکمان انفرادی در بازی‌های آسیایی است. اما این نکته هم وجود دارد که در بخش ریکرو تیمی، ایران برای نخستین بار در بازی‌های آسیایی به مرحله یک هشتم راه یافت.

انتهای پیام/

آخرین اخبار فدراسیون تیروکمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
محمد سلوکی
۱۱:۳۰ ۱۴ شهريور ۱۳۹۷
دقیقا موافقم. خیلی از فدراسیون ها اصلا مدالی کسب نکردند ولی معلوم نیست چرا همه به تیراندازی با کمان گیر داده اند. به عنوان یک کماندار بگم مدال آوری در این رشته خیلی سخت و متفاوت با سایر رشته هاتست.
آخرین اخبار