مدیر پیامرسان ایتا:

دولت گفته بود تلگرام قطعاً فیلتر می‌شود

محسن غفاری در مصاحبه با برنامه پیک بامدادی رادیو ایران گفت دولت به ما اعلن کرده بود که تلگرام قطعاً فیلتر می‌شود و خودتان را تقویت کنید.

دولت گفته بود تلگرام قطعاً فیلتر می‌شودبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صبح امروز برنامه پیک بامدادی رادیو ایران به موضوع فعالیت پیام رسان‌های هاتگرام و تلگرام طلایی پرداخته است و در این زمینه با محسن غفاری مدیر پیام‌رسان ایرانی ایتا گفتگو داشته است.

محسن غفاری مدیر پیام رسان ایتا در این برنامه در خصوص هاتگرام و طلاگرام اظهار داشت: قرار بود هاتگرام و تلگرام طلایی 10 روز و تا آخر اردیبهشت خدمات بدهند تا بخشی از مردم که دوست نداشتند فیلترشکن نصب کنند و اطلاعاتشان را از تلگرام بردارند، از آن استفاده کنند. قرار بود در خرداد ماه این دو نرم‌افزار مسدود شوند اما متأسفانه این اتفاق نیفتاد.

مدیر پیامرسان ایتا در خصوص مشکلات مالی پیام‌رسان‌های داخلی گفت: این پیام‌رسان‌ها سرمایه گذاری سنگینی انجام داده اند، سرور خریدند و تجهیز کردند به امید آنکه دولت گفته بود قطعاً تلگرام برداشته می‌شود و پس شما تجهیزات را خریداری و خود را قوی کنید که مردم به سمت پیامرسان های داخلی بیایند. خیلی از این دوستان وام گرفته اند که بهره دارد و باید این را پس دهند، کمک بلاعوض که نگرفته اند. به این روش آنها را به میدان فرستادند که بروند کار کنند وگرنه اینها در حال فعالیت در کنار بازار بودند و الآن که مردم از طریق هاتگرام و تلگرام طلایی به تلگرام دسترسی پیدا می‌کنند، قطعاً مسئولان بر خلاف سیاست‌های کلی نظام مسئولان دارند عمل می‌کنند و به هر حال به پیام‌رسان‌های داخلی ضربه می خورد.

وی همچنین افزود: فعالیت تلگرام مجهز به فیلترشکن یا همان هاتگرام و تلگرام طلایی مدیران کانال های ایرانی را هم گلایه مند کرده است. به خصوص کانال‌دارها خیلی ناراحت هستند یعنی کانال های بزرگی که در تلگرام بودند به شدت بیشتر از ما ناراحت هستند چون خیلی از این کانال دارها ی بزرگ کانال هایشان را واگذار کرده اند و خیلی از خبرگزاری ها از تلگرام بیرون آمده اند، به این امید که مسئولان به آنها گفته اند حتماً تلگرام بسته می شود. خود وزارت ارشاد، وزارت کشور با کانال دارهای بزرگ جلسه گذاشتند و گفتند کانال ها را تعطیل کنید و به پیامرسان های داخلی بیایید و نگویید ضرر می‌کنیم اما بعد بر روی حرفش نماندند. در این زمینه بی‌تدبیری شده این بی تدبیری به خودشان ضرر می زند و نگاه مردم به مسئولین تغییر می‌کند، چرا که مردم می‌بینند مسئولین می‌گویند تلگرام فیلتر می شود اما بعد خلاف حرف خود می روند و با خود فیلترشکن می‌آورند.

فایل صوتی مصاحبه غفاری با برنامه پیک بامدادی را از اینجا می‌توانید مشاهده کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار