دبیر شورای راهبری نقشه جامع علمی کشور مطرح کرد؛

ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی به ساماندهی سهمیه کنکور سراسری

کبگانیان گفت: تغییر در سهمیه‌ها مورد توجه ستاد نقشه جامع علمی کشور است و بررسی آن جزو محور اصلی جلسه شورای عالی خواهد بود.

ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی به ساماندهی سهمیه کنکور سراسریبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ منصور کبگانیان دبیر شورای راهبری نقشه جامع علمی کشور در حاشیه جلسه صد و هشتم این شورا و در جمع خبرنگاران با اشاره به مباحث جلسه گفت: دستور اول جلسه درباره رهنمودهای مقام معظم رهبری در مورد حوزه علم و فناوری بود و در همین راستا کمیسیون‌های مختلفی مأموریت پیگیری این رهنمودها را به عهده گرفته‌اند.

دبیر شورای راهبری نقشه جامع علمی کشور با بیان اینکه بین وزارت علوم، وزارت بهداشت، معاونت علمی و فناوری و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری تقسیم کارهایی انجام گرفته است، اظهار کرد: در این جلسه وزارت بهداشت گزارش خود را ارائه کرد و قرار است بقیه امور در کارگاه‌های بعدی پیگیری شوند.

وی درباره ساماندهی سهمیه‌های دانشگاه‌ها بیان کرد: سازماندهی کردن سهمیه‌های پذیرش در آزمون سراسری دانشگاه‌ها هم یکی دیگر از مباحث جلسه امروز بود زیرا تنوع آنها سبب بروز ناهماهنگی‌هایی شده است.

سهمیه‌های دانشگاهی باید نظم پیدا کنند

کبگانیان ادامه داد: برخی از مصوباتی که در سال‌های گذشته نسخ شدند، باید نظم پیدا کنند که طبق راهبرد کلان شماره 6 نقشه جامع علمی کشور این موضوع مورد بحث قرار گرفت.

دبیر شورای راهبری نقشه جامع علمی کشور با بیان اینکه کارگروهی در نقشه جامع علمی کشور به وجود آمده است، گفت: از چند ماه پیش با محوریت دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و به همراه وزیر علوم و بهداشت و کمیسیون‌های آموزش و پزشکی مجلس بررسی رفع این موضوع مورد بحث قرار گرفت که در این کارگروه چالش‌های آن حل می‌شوند.

وی با اشاره به پذیرش دانشگاه‌ها گفت: رتبه‌های متفاوت در سال‌های گذشته و با فاصله زیاد در دانشگاه‌ها قبول شده‌اند که این موضوع ناشی از سهمیه‌ها بوده است.

کبگانیان با بیان اینکه 2 وزیر  در این مورد به مجلس نامه نوشته‌اند، ‌گفت: وزیر بهداشت و علوم در نامه‌هایی که به مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی نوشته‌اند درباره وضعیت سهمیه‌ها صحبت کرده‌اند.

موضوع سنجش دانشگاه‌ها به شورای عالی انقلاب فرهنگی راه پیدا می‌کند

دبیر شورای راهبری نقشه جامع علمی کشور با بیان اینکه رئیس سازمان گزارش‌هایی درباره سهمیه‌ها ارائه داده است،‌ اظهار کرد: چندین راه حل در این باره مطرح شد؛‌ اول آنکه عده‌ای از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی درخواست کرده‌اند این موضوع محور اصلی جلسه آینده شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد و البته این موضوع به تعدادی امضاء احتیاج دارد که پس از 10 امضاء و با تصمیم دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی عملیاتی خواهد شد.

وی با اشاره به آئین نامه اجرایی گفت: اگر این آئین نامه با مفاد مربوطه تضادی نداشته باشد و می‌توان به کمک قانون مشکل گذشته را تا حدی حل کرد و بر همین اساس رئیس سازمان سنجش باید موضوع را بررسی و گزارش دهد.

کبگانیان با اشاره به تغییر سهمیه‌ها در آزمون سراسری سال آینده اظهار کرد: ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور وظیفه دارد تا سال آینده طرح خود را ارائه کند و در حال حاضر هم برخی از سهمیه‌ها از بین رفته‌اند البته تفسیرهای مختلفی از آن وجود دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار