جلالی در جمع اعضای سفارت، نمایندگی و کنسولی ایران در بلژیک:

تحریم‌های ناعادلانه آمریکا زمینه‌ساز آسیب‌شناسی و پوست‌اندازی اقتصاد کشور خواهد شد

رئیس گروه روابط پارلمانی ایران با پارلمان اروپا، گفت:‌ تحریم‌های ناعادلانه آمریکا زمینه‌ساز آسیب‌شناسی و پوست‌اندازی اقتصاد کشور خواهد شد.


تحریم‌های ناعادلانه آمریکا زمینه‌ساز آسیب‌شناسی و پوست‌اندازی اقتصاد کشور خواهد شدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست اعضای سفارت، نمایندگی و کنسولی ایران در بلژیک با گروه روابط پارلمانی جمهوری اسلامی ایران با پارلمان اروپا در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلژیک با حضور کاظم جلالی رئیس هیات و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، پیمان سعادت سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلژیک، اتحادیه اروپا و آکردیته در لوکزامبورگ، غلامرضا تاجگردون عضو هیات و رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، کمال دهقانی فیروزآبادی عضو هیات و نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، سیامک مره صدق عضو هیات و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، مهدی فرشادان عضو هیات و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس و زهرا ساعی عضو هیات و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

کاظم جلالی در این دیدار با تقدیر از تلاش‌های نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در بلژیک، اقدامات سفارت ایران در راستای پیگیری اهداف جمهوری اسلامی ایران را قابل ستایش دانست.

نایب رئیس اتحادیه بین المجالس جهانی با اشاره به خروج و عهدشکنی آمریکا در برجام، صحبت از مذاکره مجدد را غیرقابل قبول دانست و تصریح کرد: در شرایط فعلی باید با بررسی تهدیدها، آن‌ها را به فرصت تبدیل کنیم و زمینه از بین بردن ضعف‌های کشور را با اراده ملی پدیده آوریم.

وی با بیان اینکه در عرصه ملی همه باید پای منافع ملی بایستیم، تاکید کرد: وقتی در خارج از کشور به عنوان سفیر، نماینده و یا هیات پارلمانی حضور پیدا می‌کنیم همه ما باید پیگیر منافع ملی باشیم.

رئیس گروه روابط پارلمانی جمهوری اسلامی ایران با پارلمان اروپا یادآور شد: تحریم‌های ناعادلانه آمریکا باعث خواهد شد تا با عزم و اراده ملی اقتصاد کشور پوست اندازی کند.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی تحریم‌ها فرصت‌های جدیدی برای ایران پدید آمده است و آن اینکه نقاط ضعف اقتصاد کشور در این شرایط شناسایی می‌شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: در شرایط فعلی می‌توان اقتصاد کشور را آسیب شناسی کرد و بر اساس آن نواقص اقتصادی کشور از جمله وابستگی به درآمد‌های نفتی را برطرف کرد.

پیمان سعادت نیز در این نشست با اشاره به شرایط مثبت جمهوری اسلامی ایران در مناسبات بین‌المللی گفت: باید بتوانیم فضا‌های موجود برای پیشبرد اهداف اقتصادی کشور در جامعه جهانی را پیدا کنیم تا اهداف خود را در این فضا‌ها به پیش ببریم.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلژیک ادامه داد: در راستای پیگیری مناسبات و تعاملات دوجانبه جمهوری اسلامی ایران با کشور‌های اروپایی تلاش‌هایی را به کار بسته و در این راستا دیدار‌هایی را از مجموعه‌های صنعتی در اروپا انجام داده و پیگیری‌ها در این زمینه همچنان ادامه دارد.

شایان ذکر است گروه روابط پارلمانی جمهوری اسلامی ایران با پارلمان اروپا که به منظور دیدار با مسئولان سیاسی و مقامات پارلمان اروپا به این منطقه سفر کرده است تا کنون دیدار‌هایی با نخست وزیر و رییس پارلمان منطقه فلاندرز بلژیک، وزیر امور خارجه و رئیس مجلس لوکزامبورگ داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار