محمد بن سلمان جنایتکاری در نقاب شاهزاده

به نوشته امریکن کانسرویتیو، عربستان با فرمان محمد بن سلمان در یمن مرتکب جنایات جنگی شده است و این شاهزاده از بزرگترین مجرمان جنگی است که اکنون در قدرت به سر می‌برد.

امریکن کانسرویتیو: باید با محمد بن سلمان مانند یک جنایتکار جنگی رفتار کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی امریکن کانسرویتیو در مطلبی نوشت: باید با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی همانند یک جنایتکار جنگی رفتار کرد.

در این مطلب آمده است: تقریبا 10 ماه پس از آن که تام فریدمن نامه عاشقانه خود را به محمد بن سلمان نوشت، او این مطلب را در مورد شاهزاده سعودی یعنی "و اینجا عربستان سعودی است"، نوشت. من تردید ندارم که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی تنها کسی بود که در خانواده اش به دنبال اصلاحات حیاتی بود و اجرای آن را آغاز کرد. حال وظیفه آمریکا این است که جلوی برخی اقدامات بد وی را بگیرد و اقدامات خوب وی را تقویت کند. اما با این وجود ترامپ هنوز در عربستان سعودی یک سفیر ندارد.

به نظر می رسد که فریدمن به این موضوع توجه نداشته است که نیمی از "بسته ای" که او توصیف می کند می تواند دیگران را نابود کند. فرض کنید که محمد بن سلمان به معنی واقعی خواهان اصلاحات اجتماعی، مذهبی و اقتصادی است اما اقدامات وی سبب سرکوب شدید، ظهور یک دیپلماسی بی کفایت و خصومت بی پروا شده است. اقدامات وی شاید چندین معضل را از بین می برد اما تغییراتی که تاکنون انجام داده است سبب ترس و فرار سرمایه گذاران خارجی و فرار افراد دگراندیش از عربستان سعودی به خارج از کشور شده است و همه شواهد این موضوع را تأیید می کند که او به معنی واقعی نمی داند چه کاری انجام می دهد تا اینکه بتواند به اهداف پر زرق و برقش برای کشورش دست پیدا کند.

اگر چه او به طرف اصلاحات گام هایی برداشته است اما نمی توان نحوه تلاش وی برای قدرت گرفتن، سرکوب و جنگ های بی معنی وی را از نظر دور داشت. فریدمن در یک سال و نیم گذشته با هیجان در مورد همه اقداماتی که محمد بن سلمان در آینده ممکن است انجام دهد، در حال قلم فرسایی است و این در حالی است که وی از توجه به اقدامات وحشتناک و احمقانه ای که محمد بن سلمان در حال حاضر در رابطه با خاورمیانه (غرب آسیا) انجام می دهد، صرف نظر کرده است.

فریدمن می گوید که آمریکا باید "انگیزه های بد" محمد بن سلمان را متوقف کند، اما او هرگز نمی گوید که این در عمل چه معنایی دارد یا اینکه چرا این رژیم باید با بی پروایی و نبود مسئولیت به اقدامات خود ادامه دهد. بی تفاوتی آمریکا در سال های گذشته چند بار موجب شده است که محمد بن سلمان بدترین اقدامات را انجام دهد. من هرگز نشنیده ام که فریدمن حتی یک بار در گفته ها و نوشته های خود خواهان پایان دادن به حمایت نظامی ارتش آمریکا از عربستان و یا فروش اسلحه به آن باشد. فریدمن می گوید که ترامپ فردی ساده لوح است اما به این موضوع اشاره نمی کند که وی روابط نزدیکی با خاندان سلطنتی عربستان سعودی دارد و هرچه می خواهد به آنها می دهد. او همچنین می گوید که جنگ یمن در حال گذار است، اما همه به این موضوع اذعان دارند که جنگ عربستان و امارات متحده عربی ضد یمن به علت ناکامی نیروی هوایی عربستان سعودی در رسیدن به اهدافش بسیار ناامیدکننده شده است، آنها حتی هم اکنون به جرائم جنگی متهم می شوند.

نیروهای ائتلاف بیش از سه سال با فرمان محمد بن سلمان مرتکب جنایات جنگی شده اند و این شاهزاده از بزرگترین مجرمان جنگی است که اکنون در قدرت به سر می برد. هواپیماهای ائتلاف به طور نظام مند امر تولید و توزیع مواد غذایی داخلی یمن را با بمباران مزارع و قایق های ماهیگیری مختل می کنند. خلبانان ائتلاف مرتکب اشتباه نمی شوند بلکه آنها دستورات جنایتکارانه مقامات ارشد خود را نیز اجرا می کنند.

محمد بن سلمان یک جنایتکار جنگی است و با یک ارزیابی صحیح از سوابق و اقدامات واقعی کنونی وی می تواند این موضوع را تایید کند. ما باید همه را امتحان کنیم چون او ممکن است یک روز "اصلاحات" را تحقق بخشد اما تقریبا هرگز آنها را عملی نمی کند در عوض او باید با همان روش که ما درباره دیگر جنایتکاران رفتار می کنیم، درمان شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار