در گفتگو با شبکه آرتی؛

سردار دهقان: توان موشکی ایران قابل مذاکره نیست

سردار حسین دهقان، وزیر پیشین دفاع و مشاور فرماندهی کل قوا در صنایع دفاعی در مصاحبه با شبکه روسی آرتی درباره مسائل مختلف منطقه سخن گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سردار حسین دهقان، وزیر پیشین دفاع و مشاور فرماندهی کل قوا در صنایع دفاعی در مصاحبه اختصاصی با شبکه روسی آرتی اعلام کرد توان موشکی ایران قابل مذاکره نیست.

سردار دهقان در این مصاحبه که قرار است بزودی پخش شود، گفت: «توان موشکی ما قابل مذاکره نیست؛ چرا که مسأله ای حیاتی است؛ مسأله اقتدار،  شرف، استقلال و اعتماد ملی است که نمی توان در خصوص آن گفتگو کرد. در صورتی که آمریکایی ها می پندارند می توانند با ما در این خصوص مذاکره کنند، بسیار خوشبین هستند و حساب آنها اشتباه است. از این رو ما در خصوص سامانه موشکی مان در هیچ شرایطی گفتگو نخواهیم کرد.»

دهقان در ادامه افزود: «ما قادر هستیم موشک هایی را که در اختیار داریم در مدت زمانی کوتاه، طبق تهدیدات کنونی توسعه دهیم. توانایی های موشکی ما برای مقابله کافی است؛ اما در صورتی که تهدیدات تغییر کند و نیاز به پاسخ به این تهدیدات پیدا شود، هیچ مانعی در برابر افزایش بُرد موشک هایمان وجود ندارد.»

وی تصریح کرد: «فتنه بزرگی وجود دارد که به دست آمریکا، اسرائیل و عربستان در منطقه هدایت می شود. ما معتقد نیستیم آمریکایی ها و اسرائیلی ها تصمیم به انجام جنگی مستقیم با ایران گرفته اند، اما ممکن است عملیات هایی را علیه هم پیمانان ما تحت بهانه های دیگر در سوریه و عراق به انجام برسانند که این‌‌ها پیامدهایی خواهد داشت؛ هر تصمیمی بهایی خواهد داشت. عربستان کشوری غیرمستقل است که نمی تواند از جانب خودش در سطح منطقه تصمیم گیری کند و توانایی سیاسی، اقتصادی و جغرافیایی زیادی ندارد که بتواند جنگی را علیه ایران به راه بیاندازد.»

سردار دهقان در ادامه سخنان خود در خصوص جنگ یمن گفت: «یمنی ها ملت مظلومی هستند که دچار تجاوز شده اند. آمریکایی ها بر این باورند که یمنی ها باید دست های خود را بالا ببرند و تسلیم شوند و به عربستان تبریک بگویند و آن وقت هست که آنها ملتی خوب هستند. یمنی ها با هر آنچه دارند، از خود دفاع می کنند و می توانند از هر کسی کمک دریافت کنند و اگر از ما نیز درخواست کمک کنند، ما به آنها کمک خواهیم کرد.»

او در پاسخ به این پرسش که آیا ایران به یمنی ها، کمک نظامی خواهد داد، گفت: «ما به آنها هر کمکی که نیاز داشته باشند، می دهیم؛ اما به طبع ما حضور نظامی در یمن نداشته و نخواهیم داشت.»

این مقام ایرانی در خصوص آتش زدن کنسولگری ایران در بصره واقع در جنوب عراق گفت: «آنها ادارات دولتی عراق را نیز تخریب کردند. اینجا می خواهند گفته شود ساکنان بصره که شیعه هستند، علیه ایران قیام کردند. بگذارید به شما شفاف تر بگویم، عربستان می خواهد بگوید، اگر یک دولت عراقی نزدیک به ایران را می خواهید، این نتیجه آن خواهد بود؛ همچنانکه در بصره دیدید. عربستان می خواهد بگوید ملت عراق علیه ایران است، در حالی که ما در ایران به دنبال تشکیل دولتی مشخص در عراق نیستیم. ملت عراق صاحب اختیار است. عراق پارلمان، ائتلاف ها و تشکل هایی برای انتخاب دولت دارد؛ پس چرا عربستان و آمریکا در انتخاب دولت عراق مداخله می کنند؟ آنها باید جریان های سیاسی عراقی را به حال خود رها کنند.»

سردار دهقان همچنین وجود پایگاه های نظامی ایرانی در عراق را تکذیب کرد. وی در خصوص اخباری درباره وجود کارخانه های ایرانی ساخت موشک در سوریه نیز گفت: «نه این درست نیست. ما موشک در سوریه تولید نمی کنیم.»

سردار دهقان درباره جنگ ادلب که انتظار آن می رود نیز چنین گفت: درست نیست که تروریست ها را رها کرد تا به مکانهای دیگر بروند، بلکه باید آنها را در ادلب از بین برد. باید با تروریست ها مقابله کرد؛ چرا که آنها هر کجا وارد شوند، امنیت را به مخاطره می اندازند.»

او همچنین تاکید کرد: آمریکا باید از سوریه خارج شود؛ چرا که این کشور به دعوت دولت سوریه نیامده است. در صورتی که دولت سوریه و ملت سوریه بخواهند با نیروهای آمریکایی در شرق فرات مقابله کنند و از ما کمک بخواهند، ایران آماده است تا به سوریه از لحاظ نظامی در این رویارویی کمک کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا ، سوریه ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۳ ۱۹ شهريور ۱۳۹۷
یاشاسین ایران
Iran (Islamic Republic of)
کلرز
۰۰:۰۸ ۱۹ شهريور ۱۳۹۷
قابل مذاکره که هیچ حتی در فکرش هم نباید باشند. خداییش کل دنیا انگشت به دهان ماندن از توان دفاعی ما . درود بر سپاه و ارتش قهرمان
United States of America
hamed
۲۰:۴۹ ۱۸ شهريور ۱۳۹۷
آمریکا و اسرائیل اگر نمیدانستند بدانند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۱۸ شهريور ۱۳۹۷
درود بر سردار دهقان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۱۸ شهريور ۱۳۹۷
درود بر ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۱۸ شهريور ۱۳۹۷
نبرد با آمریکایی های خائن فقط باید بسپارند دست ایرانیها مثل جریان دستگیری تفنگداران دریایی آمریکا آنها را به گریه بیندازیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۱۸ شهريور ۱۳۹۷
اگه موشک نداشتیم چطور داعشیا و کومله ها رو میخواستیم تو سوریه و عراق بزنیم ؟ با هواپیما که نمیشه
آخرین اخبار