خواب راحت شبانه با این رژیم غذایی تجربه کنید!

پژوهش‌های جدید نشان داده است، پیروی از یک رژیم مدیترانه‌ای که سرشار از زیتون، ماهی و میوه‌های فصلی است، می‌تواند به خواب به اندازه و راحت در شب کمک کند.

خواب راحت شبانه با این رژیم غذایی تجربه کنید!به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛پژوهش‌های جدید نشان داده است، پیروی از یک رژیم مدیترانه‌ای که سرشار از زیتون، ماهی و میوه‌های فصلی است، می‌تواند به خواب به اندازه و راحت در شب کمک کند.

رژیم غذایی مدیترانه‌ای یک رژیم غذایی جدید است که از نوع تغذیه سنتی مردم یونان ،اسپانیا، ایتالیا و مراکش الهام گرفته شده است؛ اساس این رژیم بر مصرف نسبتاً بالای روغن زیتون، حبوبات، غلات کامل، میوه و سبزیجات و مصرف متوسط ماهی و محصولات لبنی به خصوص ماست و پنیر و نیز مصرف بسیار کم گوشت و محصولات گوشتی استوار است.

محققان یونانی در بررسی‌های خود به وضوح نشان داده‌اند، چگونه یک رژیم مدیترانه‌ای می‌تواند به خواب طولانی‌تر در شب کمک کند؛ به خصوص به افرادی که دچار بی‌خوابی‌های شبانه هستند.

همچنین، مطالعات فراوانی در این زمینه صورت پذیرفته که اثبات می‌کند رژیم مدیترانه‌ایی به کاهش وزن کمک کرده و در پیشگیری از حمله قلبی، سکته، دیابت نوع 2 و مرگ‌های ناگهانی موثر است.

براساس تحقیقات زیادی که در مورد این رژیم انجام شده، رژیم غذایی مدیترانه‌ای با بروز مشکلات سندرم متابولیک، آلزایمر و پارکینسون نیز مبارزه می‌کند.

منبع:فارس

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار