رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها مطرح کرد؛

جامعه دانشگاهی پیشرو و همراه در حل مشکلات کشور/ دانشجویان باید پرکار، بانشاط و صالح باشند

حجت الاسلام و المسلمین رستمی گفت: مجاهدان در راه خدا پیروز بوده و خستگی و شکست معنایی ندارد.

جامعه دانشگاهی پیشرو و همراه در حل مشکلات کشور/ دانشجویان باید پرکار بانشاط و صالح باشدبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام و المسلمین رستمی رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها امروز در مراسم تودیع و معارفه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها که در دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: بنابر فرمایش رهبری دانشگاه تضمین کننده کشور است و دانشجویان در دوره‌های مختلف انقلاب اسلامی از انقلاب کشور دفاع کرده اند.

وی ادامه داد: دشمنان می‌خواستند محیطی ساکت با تفکر و اندیشه مدرنیته غرب در دانشگاه ایجاد کنند، اما امروزه جامعه دانشگاهی کشور در دفاع از سرزمین همراه و پیشرو است و اگر مسئله‌ای در کشور ایجاد شود، دانشگاهیان سریعا آن را برطرف می‌کند. حوزه ایران را دانشجویان مبتنی بر علم بومی ساخته اند و جامعه دانشگاهی در عرصه های دیپلماسی و فضای سیاسی نقش آفرین است.

حجت الاسلام و المسلمین رستمی اظهار کرد: خروجی دانشگاه ها از نگاه مقام معظم رهبری این است که دانشجویان باید پرکار، فرزانه، با نشاط و صالح در جامعه دانشگاهی تربیت شوند و خروجی دانشگاه ها باید انسان‌های توانمند بوده که مدیران آینده کشور محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به عدم تحقق کامل خواسته مقام معظم رهبری و فاصله حال حاضر با نقطه مطلوب ، افزود: همه باید کمک کنیم تا این فاصله پر شود و نهاد نمایندگی رهبری از متشکل از فضلای برخاسته از حوزه علمیه و آشنا به محیط دانشگاه هستند.

وی با اشاره به اینکه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در هر دانشگاهی با خواسته های مختلف مدیر دانشگاه، استادان و دانشجویان روبرو است، افزود: نهاد رهبری در محیطی تنفس می‌کنند که در آن خواسته دانشجویان انجام حرکت های انقلابی و مدیران دانشگاه همراهی و خدمت به جامعه علمی در فضای دانشجویی است.

توقف دانشگاه‌ها در حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی، ممنوع است

وی عنوان کرد: هدف دانشگاه باید حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی باشد و خستگی و توقف در این راه ممنوع است.

وی اضافه کرد: هرکس در راه خدا تلاش کند پیروز است و هیچ شکستی در راه مجاهدت وجود ندارد و چنانچه در این راه آسیبی به کسی وارد شود، آن فرد پیروز نیست.

حجت الاسلام و المسلمین رستمی اظهار کرد: وعده خدا درباره جامعه مومن محقق می‌شود و مجاهدی که در راه این انقلاب علی رغم دشمنی ها، خیانت‌ها، سختی‌ها و سستی ‌ها قدم بر می‌دارد به موفقیت دست پیدا می‌کند.

وی گفت: این جامعه لیاقت دارد تا پرچم این انقلاب را به دست صاحب اصلی یعنی امام زمان بسپارد و خوشبختانه رهبری تلاش‌های مجموعه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه  را پرثمر شمرده اند.

وی یادآوری کرد: حجت‌الاسلام محمدیان فردی مجاهد، مهربان، مسئولیت پذیر و در انجام کارها قاطع بودند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: دانشگاه ، علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار