AFC: الدحیل مقابل پرسپولیس به دنبال تاریخ سازی است

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC )با انتشار گزارشی درباره دیدار پرسپولیس – الدحیل در لیگ قهرمانان آسیا نوشت،الدحیل به دنبال ثبت رکورد جدیدی در تاریخ این رقابت ها است.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در ادامه رقابت های لیگ قهرمانان آسیا و از دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی این رقابت ها روز دو شنبه هفته آینده پرسپولیس در ورزشگاه آزادی میزبان الدحیل قطر خواهد بود.
سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) با انتشار گزارشی درباره این دیدار با اشاره به 9 پیروزی پیاپی نماینده قطر در این رقابت ها نوشت،الدحیل به دنبال تاریخ سازی و ثبت رکورد جدیدی در این رقابت ها است.
ای اف سی نوشت: الدحیل پس از کسب 9 پیروزی پیاپی در رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان آسیا، با رکورد اولسان هیوندای کره جنوبی برابر شده و اکنون تنها یک قدم تا تاریخ‌سازی فاصله دارد.
اولسان هیوندای رکورد تاریخی 9 پیروزی متوالی در لیگ قهرمانان آسیا را 6 سال قبل به ثبت رساند و در پایان فصل هم عنوان قهرمانی را به خانه برد.

اکنون الدحیل به رکورد اولسان هیوندای دست یافته،با این وجود این تیم مسیر متفاوتی را در ثبت رکورد خود در پیش گرفته و این باشگاه قطری می تواند به تعداد پیروزی های خود اضافه کند.
ای اف سی در ادامه به مسیری که دو تمی برای ثبت 9 پیروزی پشت سر گذاشته اند پرداخت و درباره الدحیل نوشت: آنها در این فصل با گلزنی های یوسف العربی و درخشش یوسف مساکنی و نام تائه هی فوتبال تماشاگرپسندی را در  رقابت های لیگ قهرمانان، ارائه کرده اند.
با این حال، این گل های کریم بوضیف، هافبک الدحیل، بود که شش امتیاز نخست رقابت ها را برای این تیم قطری به دست آورد.
بوضیف در پیروزی 3 – یک الدحیل برابر ذوب‌آهن 2 گل زد و در پیروزی 3-2 الدحیل برابر الوحده در هفته دوم نیز گل دوم نماینده قطر را به ثمر رساند.
الدحیل قدرت گلزنی مهلک خود را بار دیگر  نشان داد و در سومین بازی سه گل دیگر به ثمر رساند. العربی بار دیگر دوبار گلزنی کرد تا به پیروزی 3-2 خانگی تیمش برابر لوکوموتیو تاشکند کمک کرده باشد.
العربی در بازی چهارم الدحیل نیز 2 گل دیگر زد اما هفته پنجم تنها هفته ای بود که العربی نتوانست گلزنی کرد.
تک گل اسماعیل محمد برای پیروزی یک - صفر الدحیل برابر ذوب آهن کافی بود.
یک پیروزی یک - صفر دیگر در هفته ششم دور گروهی باعث شد تا تیم جمال بلماضی سومین تیمی در تاریخ لیگ قهرمانان باشد که مرحله گروهی را با 18 امتیاز به پایان می رساند.

در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا،الدحیل العین امارات را در هم کوبید ودر مجموع دو دیدار رفت و برگشت 8 گل برابر این تیم به ثمر رساند. (8-3 در مجموع) .العربی در این دو بازی 3 گل دیگر زد و تعداد گل های خود را به 9 رساند.
در ادامه جمال بلماضی از سرمربیگری الدحیل استعفا کرد و نبیل معلول سرمربی سابق تونس به عنوان جایگزین او منصوب شد.
این مربی تونسی اولین بازی خود در لیگ قهرمانان آسیا را برای الدحیل در دور رفت مرحله یک‌چهارم در خانه برابر پرسپولیس انجام داد.
الدحیل به لطف ضربه سر المعز علی با نتیجه یک - صفر از این  بازی پیروز خارج شد تا با برتری یک برصفر برای انجام بازی برگشت به ورزشگاه آزادی برود.با این برد آنها به نهمین پیروزی پیاپی خود در لیگ قهرمانان دست یافتند تا با رکورد شش ساله اولسان هیوندای برابری کرده باشند.
معلول که قبلا با تیم اسپرانس اسپورتیو تونس به قهرمانی لیگ قهرمانان آفریقا دست یافته پس از مرحله گروهی در تمام بازی ها به پیروزی رسیده است.
پرسپولیس در این فصل از رقابت های لیگ قهرمانان ،هیچ یک از بازی هایش را در زمین خود نباخته است، اما یک پیروزی برای الدحیل در بازی دوشنبه آینده رکورد جدیدی در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود.

گفتنی است،دیدار برگشت پرسپولیس و الدحیل ساعت 18:30 روز دوشنبه 26 شهریور در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.


بیشتر بخوانید: 

بیشتر بخوانید:تغییر ساعت دیدار برگشت پرسپولیس و الدحیل قطر

زنگ خطر کنفدراسیون فوتبال آسیا برای کشورمان + فیلم


انتهای پیام/


ای اف سی: الدحیل به دنبال ثبت رکورد جدیدی در آسیا است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار