کمک ۱۱۵ میلیون یورویی آلمان به اردن

آلمان برای حمایت از بخش آموزش و منابع آب اردن، ۱۱۵ میلیون یورو به این کشور کمک می‌کند.

کمک ۱۱۵ میلیون یورویی آلمان به اردنبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا، دولت آلمان برای حمایت از بخش آموزش و منابع آب اردن یکصد و پانزده میلیون یورو به این کشور عربی کمک می‌کند. مقامات اردن و آلمان روز دوشنبه توافق نامه‌هایی به ارزش یکصد و پانزده میلیون یورو به منظور توسعه بخش آموزش و تقویت منابع آب اردن امضا کردند.

طبق بیانیه‌ای که وزارت برنامه ریزی و همکاری‌های بین المللی اردن منتشر کرد، نزدیک به بیست میلیون یورو از این مبلغ را دولت آلمان به صورت وام بلاعوض پرداخت می‌کند و مابقی آن در قالب وام با سود پائین در اختیار دولت اردن قرار می‌گیرد. در این بیانیه آمده است کمک‌های آلمان به اردن بخشی از تعهداتی است که آلمان در سال 2018 برای حمایت از این کشور پذیرفته است.

وزارت برنامه ریزی و همکاری‌های بین المللی اردن در این بیانیه از حمایت‌های قاطع دولت آلمان در سال‌های اخیر از روند اصلاحات، توسعه و نوسازی بخش‌های مختلف اقتصاد اردن قدردانی کرده است.

در سال 2017 دولت آلمان تعهد کرد ششصد میلیون یورو به اردن کمک کند تا به این ترتیب از دولت این کشور برای تامین نیاز‌های آوارگان سوری که به آن پناه برده اند، حمایت کند.

آوارگان سوری برای فرار از جنگ به کشور‌های دیگر به ویژه لبنان و اردن پناه برده اند. اردن نزدیک به یک میلیون و سیصد هزار آواره سوری را در خاک خود پذیرفته است، اما به علت مشکلات اقتصادی و هزینه‌های سنگین نگهداری آوارگان دچار مشکلات زیادی شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آلمان ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار