رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم؛

پرونده هیچ دانشجویی به دلیل پرداخت نشدن اقساط وام به دادگاه ارسال نمی‌شود

یزدان مهر گفت:پرونده برای عدم پرداخت اقساط دانشجویان به دادگاه ارسال نمی‌شود، فقط ازحقوق ضامن وام گیرنده کسرمی‌شود.

صندوق رفاه پرونده هیچ دانشجوی را به دادگاه به دلیل عدم باز پرداخت وام ارسال نمی کندذوالفقار یزدان مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص اظهارات برخی از دانشجویان مبنی بر فرستاده شدن پروندهای آن ها به دادگاه به دلیل عدم پرداخت اقساط صندوق رفاه، گفت: متاسفانه برخی از دانشجویان از باز پرداخت اقساط وام تحصیلی خود سرباز می زنند.

وی ادامه داد: با این وجود صندوق رفاه دانشجویان به هیچ عنوان پرونده یا احظاریه ای به دادگاه، در خصوص عدم پرداخت اقساط دانشجویان ارسال نمی کند، تنها در صورت عدم پرداخت، نامه ای به دفتر اسناد رسمی ارسال شده و  مبلغ تعیین شده از حقوق ضامن شخص وام گیرنده کسر خواهد شد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تصریح کرد: ما به این دسته از دانشجویان نگاهی ویژه داشته و داریم، تا جایی که تقسیط هایی ویژه را برایشان در نظر گرفته ایم، با این وجود متاسفانه توجه خاصی ندارند و اقساط خود را پرداخت نمی کنند.

طرح بخشودگی جرائم دیرکرد و تخفیف در انتظار دانشجویان بدهکار صندوق رفاه

یزدان مهر گفت: در صورت باقی ماندن مشکل دانشجو برای باز پرداخت وام، صندوق رفاه از تخفیف ها و یا طرح بخشودگی جرائم دیرکرد وام دانشجویان در باره آن ها استفاده خواهد کرد.

وی افزود: متاسفانه دانشجویانی که باز پرداخت وام خود را پرداخت نمی کنند مشکلاتی را برای دانشجویان درخواست دهنده وام ایجاد می کنند، چرا باید پول دولت دست کسانی بماند که نمی توانند آن را پرداخت کنند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم ادامه داد: بودجه ما از طرف دولت است، در واقع حدود 3/4 اقتصاد صندوق رفاه از طریق اقساط جاری، اجاره بهای خوابگاه ها و غیره است و اگر این مبالغ به موقع پرداخت نشود نمی توانیم به دانشجویان دیگر وام ارائه کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.