مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی:

افکار عمومی یک عنصر مهم و تعیین کننده در روند جامعه است/منطق رسانه منطق عاشورا و امر به معروف و نهی از منکراست

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت:افکار عمومی یک عنصر مهم و تعیین کننده در روند جامعه است و روز به روز قوی‌تر و وسیع‌تر شده نسبت به گذشته و در این بین کار رسانه‌ها بسیار حائز اهمیت است.

افکار عمومی یک عنصر مهم و تعیین کننده در روند جامعه استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ سیدضیا هاشمی مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی در نشست هم اندیشی مدیران رسانه و روابط عمومی‌های دستگاه های اجرایی گفت: :ما در خانواده رسانه یک رسالت مشترک داریم تا بتوانیم خدمات و اتفاقات جامعه رو به خوبی بازتاب دهیم.
 
وی افزود: خراسان رضوی استانی بزرگ است و جایگاه ویژه‌ای در این بازتاب‌ها و هم افزایی‌های رسانه‌ای دارد.

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی در ادامه با بیان اینکه ماه محرم ماه شور و شعور است  گفت: در این ماه احساسات با عقلانیت و مجاهدت پیوند خورده و این اتفاقات یک باور دینی و تعهد اجتماعی است.
 
هاشمی با اشاره به اینکه  محرم فرصتی که زیبایی‌های شهادت معرفی شود افزود:  در جامعه باید زیبایی‌ها را ببینیم هر چند زشتی‌ها هم وجود دارد، اگر ما بتوانیم نوری بتابانیم که دیگر مسائل نیز روشن شود کار بسیار مهمی کرده ایم.

وی تصریح کرد: منطق رسانه منطق عاشورا و امر به معروف و نهی از منکراست.
 
مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی با بیان اینکه ما اکنون دچار افراط و تفریط هستیم گفت:اگر میخواهیم هدفی را دنبال کنیم باید صادق باشیم و با صحت و راستی با مخاطبان و مردم صحبت کنیم.

هاشمی افزود: درسی که امروز از منطق عاشورا می گیرم این است که کار ما کار مجاهده و سختی است  وما درگیر جنگ هستیم آن هم جنگ نرم و باید سربازان ما آماده شوند و پشت جبهه حمایت شوند .

وی گفت: ما بعنوان کسانی که در اینجا هستیم باید از حق خودمان دفاع کنیم و تحریکاتی که در حوزه‌های حساس جامعه می‌شودجریانی شکل می گیرد که جاذبه‌ها تبدیل به دافعه می‌شود این چه معنی دارد چه جربانی پشت آن قرار دارد.

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی با طرح این سوال که وظیفه ما در این اوضاع چیست؟ افزود:  ما باید روش هایمان هوشمندانه و خوب باشد و در رسانه باید استقلال حرفه خود را حفظ کنیم تا بتوانیم موثر باشیم .

هاشمی گفت: اگر استراتژی درست داشته باشیم و اصول را رعایت کنیم بنفع ماست ،ما فرصت اشتباه کردن نداریم چراکه ضربه خواهیم خورد.
 
وی افزود:ما می‌توانستیم با هم افزایی و همکاری کار‌ها را پیش ببریم و هوشمندانه و با هدف مشترک عمل کنیم و باید اهداف مشترک پررنگ شود.

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی تصریح کرد: ممکن است در این مسیر روش‌ها مختلف باشد، اما هدف یکی است و باید این‌ها باهم تلفیق شوند ، رسانه نیاز دارد راحت‌تر به اطلاعات دست یابد و راحت‌تر با مدیران ارتباط برقرار کند.

هاشمی گفت:در شرایط فعلی کار‌های بسیاری می‌توانیم انجام دهیم چون ظرفیت‌های خوبی برای فعالیت وجود دارد و باید با راهبرد‌های کشور و ارزش‌های ملی و نظام همسو باشد.

انتهای پیام//ج.ر
 

نشست هم اندیشی مدیران رسانه و روابط عمومی‌های دستگاه های اجرایی در مشهد

برچسب ها: رسانه ، مطبوعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.