آوایی در حاشیه جلسه هیات دولت:

تعزیرات در پرونده های گران فروشی کم کاری ندارد

وزیر دادگستری گفت: آمادگی دارم آمار عملکرد سازمان تعزیرات حکومتی در زمینه برخورد با محتکرین و گران فروشان را اعلام کنم.

تعزیرات در پرونده های گران فروشی کم کاری نداردبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا آوایی وزیر دادگستری در حاشیه جلسه امروز هیات دولت و با اشاره به گرانی های اخیر و اتفاقاتی که در چند ماه گذشته در موضوعات اقتصادی رخ داده است، گفت: سازمان تعزیرات در موضوعات اخیر کم کاری نداشته و احتیاط لازم را نیز داشته است.

وی  در پاسخ به اینکه مردم درباره مبارزه با گران فروشی خواستار برخورد با قاطعیت هستند، افزود: آمادگی دارم آمار عملکرد سازمان تعزیرات حکومتی در یک ماه گذشته در زمینه برخورد با محتکرین و گران فروشان و جرایمی که صادر شده را اعلام کنم.

وی ادامه داد: وظیفه تعزیرات حکومتی بسیار حساس و ظریف است، همچنان که وظیفه مبارزه با گران فروشان را دارد، وظیفه دارد دقت لازم را داشته باشد تا آرای صادره در راه حق، درست و قانونی باشد.

وزیر دادگستری اظهار کرد: تعزیرات در این خصوص از زمانی که این اتفاقات در کشور رخ داد و موج گرانی پیش آمد، کم نگذاشته و سعی کرده کم کاری نکند و آرای غالب پرونده ها بین یک هفته تا 15 روز صادر شده است.

آوایی گفت: همیشه نگرانی درباره تعزیرات این بوده که به دلیل فشار و مطالبات به حق مردم و فضاهای هیجانی از مسیر تعادل خارج شویم، یعنی همین مقدار که اجناس احتکار شده پیدا شود مفید است و مردم را راضی می کند، اگر بی احتیاطی شود و سراغ انباری برویم که جز احتکار نیست، کارهای درستی که انجام می شود نیز زیر سئوال می رود و آثار منفی خواهد داشت.

آوایی خاطرنشان کرد: در اقدامات ما باید دقت کافی صورت گیرد، به هر میزان که برخورد با محتکرین مفید و ضروری است و باعث امید مردم می شود، درمقابل اگر در اثر آدرس غلط یا اینکه هرکسی بخواهد خودنمایی کرده و عقب نماند، بی احتیاطی صورت گرفته و افراد آبرومند را بی جهت بی آبرو شوند، خدمتی به مردم نخواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار