انگلیس، پوتین را به دروغ‌گویی درباره پرونده اسکریپال متهم کرد

لندن توضیحات مسکو درباره متهمان معرفی شده بوسیله انگلیس در ارتباط با پرونده اسکریپال را دروغ‌گویی خواند.

انگلیس ولادمیر پوتین را به دروغ‌گویی درباره پرونده اسکریپال متهم کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، دولت انگلیس توضیحات مسکو درباره متهمان پرونده اسکریپال را دروغ‌گویی خواند.

سخنگوی «ترزا مِی»، نخست‌وزیر انگلیس در واکنش به اظهارات ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، درباره متهمان اعلامی از سوی انگلیس گفت: «ما بارها از روسیه خواسته‌ایم تا درباره حادثه شهر سالزبری توضیح دهد، اما آنها با عدم شفافیت و دروغ‌گویی پاسخ دادند.»

پلیس انگلیس روز چهارشنبه گذشته در بیانیه‌ای مطبوعاتی مدعی شد شواهد کافی در اختیار دارد که دو تبعه روسی به نام‌های «الکساندر پتروف» و «روسلان بوشیروف» را در خصوص حمله با گاز اعصاب به «سرگئی اسکریپال»، جاسوس دوجانبه روس و دخترش در ۴ ماه مارس ۲۰۱۸ در شهر سالزبری انگلیس  به عنوان متهمان اصلی معرفی کند.

ولادیمیر پوتین روز چهارشنبه در خصوص این دو تبعه روسی گفت: «ما این افراد را می‌شناسیم، این «متهمان» شهروندان عادی هستند و امیدوارم خود آنها در گفتگو با رسانه‌ها همه چیز را توضیح دهند. من اطمینان دارم هیچ چیز جنایی درباره آنها وجود ندارد.». پوتین همچنین از این دو نفر خواسته تا با رسانه‌های جمعی گفتگو کنند و توضیحات خود را درباره اتهامات لندن ارائه دهند.

به نوشته اسپوتنیک، ساعاتی پس از این درخواست پوتین یکی از این افراد متهم قبول کرده هفته آینده در نشستی خبری شرکت کند.

نخست وزیر انگلیس سرویس اطلاعات نظامی روسیه را در پس ماجرای مسمومیت اسکریپال و دخترش مقصر می‌داند. نماینده روسیه در سازمان منع تسلیحات شیمیایی در واکنش به این اتهامات اعلام کرد عکس‌ها و اسامی منتشر شده از سوی لندن، دخالت روسیه در مسمومیت اسکریپال با گاز عامل اعصاب نوویچوک را ثابت نمی‌کند.

سرگئی اسکریپال و دخترش در ۴ ماه مارس سال میلای جاری در حالیکه بیهوش بودند بر روی نیمکتی در بیرون یک مرکز خرید در شهر سالزبری انگلیس پیدا شدند. انگلیس و متحدانش مسکو را مسئول مسمومیت جاسوس دو جانبه روس اعلام کردند. کارشناسان انگلیسی مدعی شدند گاز عامل اعصاب نوویچوک ساخت روسیه در مسمومیت اسکریپال و دخترش بکار رفته است. این در حالی است که هیچ مدرکی در اثبات این اتهامات ارائه نشد. روسیه بار‌ها با  بی‌اساس خواندن اتهامات مقامات انگلیسی، آن‌ها را رد کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار