100دستگاه روزانه مسافران اربعین کرمان راجابجا می کنند/ آمادگی برای اعزام تعداد بیشتر زائران اربعین

مدیرکل سیاسی و امنیتی استانداری کرمان گفت: سال گذشته برای ۸۱۲۶ نفر روادید اربعین صادر شد.

100دستگاه روزانه مسافران اربعین کرمان راجابجا می کنند/ آمادگی برای اعزام تعداد بیشتر زائران اربعینبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،خلیل همایی مدیر کل سیاسی و امنیتی استانداری کرمان گفت:برای سهولت کار هیئت کنسولگری عراق دو سال در کرمان مستقر بود و در یک روز ۷۴۵۶ ویزا صادر شد که رکورد شکسته شد.

عرب نژاد مدیرکل سازمان حج و زیارت استان نیز دراین جلسه با بیان اینکه ساختمان کنسولگری تحویل داده شده است گفت:برای دفتر زیارتی موقت به شهرستان‌هایی که مجوز ندارند مجوز داده شده است.

وی افزود: کار ویزا استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان در کرمان انجام می‌شود و توانایی این را داریم که برای هرمزگان نیز این کار صورت گیرد.

سردار رحیمی رئیس ستاد باز سازی عتبات استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه توفیق ساخت گنبد حرم امام حسین (ع) در این استان انجام می‌گیرد گفت: کار لاغر سازی و مقاوم سازی ستون‌های حرم مطهر و بافت فرش صحن حضرت فاطمه (س) در کرمان انجام می‌شود.

متقی با بیان اینکه امسال ۳۵ موکب را در درجه ۱ و ۲ و ۳ ساماندهی کرده ایم، گفت: موکب‌های درجه ۱ توانایی این را دارند که ۲ هزار زائر، موکب‌های درجه ۲ هزار نفر و موکب‌های درجه ۳، ۵۰۰ نفر را در شبانه روز اسکان دهند.

وی با بیان اینکه در بخش مواد غذایی این موکب‌ها به ترتیب تأمین غذای ۱۵، ۱۰ و ۵ هزار زائر را برعهده دارند، افزود: از ۳۵ موکب ثبت شده ۶ موکب درجه ۱، ۱۱ موکب درجه ۲ و ۱۸ موکب درجه ۳ هستند.

متقی بیان داشت: این موکب‌ها متعهد شدند ۴۰ هزار اسکان به اضافه ۷۰ هزار صبحانه، ۷۵ هزار نهار و ۵۵ هزار شام را به زائران ارائه دهند.

وی افزود: ما برعکس بعضی‌ها بنا را براین گذاشتیم که آمار موکب‌ها بالا نرود؛ اما میزان خدماتی که ارائه می‌دهند، بالا برود.

فدایی سرپرست استانداری کرمان با بیان اینکه در استان کرمان استقبال بسیار خوبی در سال‌های اخیر داشته ایم، افزود: متناسب با افزایش استقبال سعی شده است خدمات رسانی‌ها انجام شود و امکانات لازم تا جایی مقدور است و در وسع استان است فراهم شود.

وی افزود: این راهپیمایی اربعین هم تعظیم شعائر است و هم فرصتی برای کسب معنویت و به عبارتی کسب و ابراز عشق و هم سختی‌هایی که در این راهپیمایی وجود دارد به نوعی ریاضت شرعی است.

سرپرست استانداری کرمان بیان داشت:این راهپیمایی از جنبه‌های مختلف می‌تواند تأثیرداشته باشد و ما باید شرایط را فراهم کنیم تا این مؤثر بودن و این تأثیرات به خوبی ملموس و و محسوس باشد.

فدایی با بیان اینکه ما برنامه‌های اربعین را در حد توان و امکانات استان دنبال می‌کنیم، افزود: مدیریت استان با همه امکاناتی که دارد در خدمت برگزاری راهپیمایی مؤثر و ارزشمند است.

حجت الاسلام سازندگی مسئول بعثه مقام معظم رهبری ورئیس ستاد کمیته فرهنگی از تشکیل کارگروه بانوان، کارگروه فضای مجازی، کارگروه یاوران معنوی اربعیین، طرح نائب الشهید و زائر مبلغ (برای اولین بار در راهپیمایی پیاده روی اربعین از طلبه‌ها و روحانیونی که به عنوان زائرین به عتبات می‌روند در مسئله فرهنگی بهره ببریم.) سخن گفت.

سیدعلیخانی رئیس راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان نیزگفت:سال گذشته ۲۲ هزار نفر زائر را به صورت ۶۰۰ سفر از از مبدأ استان کرمان منتقل کردیم و امسال برنامه ریزی شده ۱۰۰ دستگاه اتوبوس به شکل روزانه تأمین شود و حمل کالا و سوخت هم برنامه ریزی‌های لازم صورت گرفته است.

وی افزود: طبق توافقی که شرکت‌های حمل و نقل مسافر داشتند قرار شده است باوجود افزایش قیمت ها، هیچ گونه افزایش قیمتی نسبت به سال قبل نداشته باشیم و با همان نرخ سال قبل بتوانیم این خدمت را انجام بدهیم و شرکت‌های مسافر بری ما این اعلام آمادگی را کردند اگر استان‌های همجوار هم کمبود وسیله داشته باشند، تأمین کنند.

فلاح رئیس جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز در این جلسه گفت:۶۰ پایگاه امداد و نجات چه ثابت و چه موقت در طول مسیر و بیش از ۵۰۰ نفر در این پایگاه‌ها خدمات رسانی می‌کنند.

وی افزود: بیش از ۵۰ دستگاه خودرو‌های نجات و آمبولانس در این پایگاه‌ها آماده هستند.

صابری مدیر اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه حوزه دانشگاه علوم پزشکی در ۳ حوزه اورژانس پیش بیمارستانی، بیمارستانی و حوزه بهداشت آمادگی کامل برای ارائه خدمات دارد، گفت: در حوزه پیش بیمارستانی با حضور ۱۸ تا ۲۰ تیم در قالب ۶۰ حوزه عملیاتی، آمبولانس ها، اتوبوس آمبولانس‌ها و خودرو‌های ارتباطی را در مرز مهران مستقر داریم.

وی افزود: ۱۶۱ پایگاه اورژانس ۱۱۵ در جاده‌ها و شهر‌ها بدون هیچ تأخیری فعال هستند و معین استان سیستان و بلوچستان در قسمت پیش بیمارستانی هستیم.

صابری از نظارت بر موکب‌ها در حوزه بهداشت غذا نیز سخن گفت.

سرهنگ فرشید جانشین فرماندهی انتظامی استان کرمان نیز از تأمین امنیت برای موکب‌ها و ارائه خدمات برای کاهش تصادفات سخن گفت.

نماینده اداره اتباع بیگانه در استان نیز گفت: طبق سال گذشته ۱۰ دفتر خدمات اعزام اتباع خارجی در سطح استان برای ثبت نام اتباع خارجی قرار گرفته است.

وی اعلام آمادگی کرد در صورت نیاز موکب در وروردی شهرستان بم و شهرستان بم تجهیز و در اختیار زائران پاکستانی قرار بدهیم.

انتهای پیام/ح

جابجایی روزانه مسافرین اربعین با 100اتوبوس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار