اپل iPhone XS به صورت رسمی معرفی شد +تصاویر

کمپانی اپل شب گذشته گوشی جدید خود، iPhone XS را به صورت رسمی معرفی کرد.

اپل iPhone XS به صورت رسمی معرفی شد +تصاویربه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم معرفی رسمی آیفون‌های 2018 اپل شب گذشته برگزارشد و این کمپانی سه گوشی iPhone XS، iPhone XS Max و iPhone XR را به صورت رسمی در کنار Apple Watch سری چهار معرفی کرد.با معرفی رسمی این گوشی‌ها دیگر باید به طراحی این گوشی‌ها که از سال 2014 وجود داشتند، خداحافظ گفت چرا که طراحی iPhone X سال گذشته الگوی طراحی iPhoneهای آینده خواهند بود. ویژگی‌هایی از iPhone X مانند تشخیص چهره هم به گوشی‌های جدید اپل اضافه شده‌اند.

iPhone XS یک مدل معمولی S در بین گوشی‌های اپل است که از همان سخت‌افزار و ویژگی‌های ظاهری محصول سال گذشته یعنی iPhone X بهره می‌برد و تفاوت چندانی با آن ندارد. در نتیجه باید گفت که در ظاهر تغییر چندانی ندارد اما زیبایی اصلی آن را باید در باطن آن جستجو کرد.

اپل با طراحی چیپست پردازنده A12 Bionic از نظر عملکرد لگدی به پرچمداران اندرویدی و پردازنده‌های آن‌ها زده است. این چیپست‌ها روی گوشی‌های جدید اپل تعبیه شده‌اند تا عملکردی روانتر و سریعتر برای گوشی‌های اپل ارائه دهند. iPhone XS نسبت به نسل گذشته خود، iPhone X ظرفیت حافظه داخلی بیشتری دارد. حافظه داخلی این دستگاه از 64 گیگابایت آغاز و نسخه‌های دیگر آن 256 یا 512 گیگابایت ظرفیت دارند. A12 Bionic اولین پردازنده 7 نانومتری تولید شده روی یک دستگاه هوشمند است که به بازار ارائه می‌شود. این پردازنده طراحی 6 هسته‌ای دارد و پردازنده گرافیکی آن 4 هسته‌ای است و یک موتور عصبی 8 هسته‌ای جدیدی برای آن در نظر گرفته شده که به قدرت عظیم 6.9 میلیارد ترانزیستور آن اضافه می‌کند. همه این طراحی‌ها توسط مهندسان اپل انجام شده است.

با وجود همه این‌ها، خالی از لطف نیست که بگوییم عملکرد این پردازنده نسبت به نسل گذشته آن یعنی A11 هم از نظر سرعت و هم از نظر توان بهبود داشته است یعنی هسته‌های بزرگ این پردازنده 15 درصد سریعتر هستند و 40 درصد قدرت را بیشتر نگه می‌دارند. میزان استفاده قدرت توسط 4 هسته کوچک این پردازنده نصف شده است. پردازنده گرافیکی iPhone XS پنجاه درصد عملکرد بهتر دارد و ظرفیت آن به دلیل قابلیت فشرده‌سازی بی پایان آن افزایش پیدا کرده است. موتور عصبی این دستگاه تنها دو برابر نسل گذشته خود تعداد هسته دارد اما عملکردی فوق‌العاده قوی‌تر و مؤثرتر دارد. این موتور توانایی دارد 5 تریلیون عمل را انجام دهد.

در هر صورت مانند آیفون سال گذشته کمپانی اپل، iPhone XS نمایشگر 5.8 اینچی دارد و رزولوشن آن 1125x2436 پیکسل است. تراکم پیکسلی این دستگاه با مدل Max خود یکی است. اپل همچنین بلندگوهای استریوی این گوشی را ارتقا داده است تا بتواند گستره وسیع‌تری از صدا را به کاربران ارائه دهد.

هر دو مدل iPhone XS از نظر رنگ هم یکسان عمل کرده‌اند. iPhone XS یک مدل طلایی دارد که iPhone X آن را کم داشت اما رنگ‌های مشکی و نقره‌ای هم برای این گوشی در نظر گرفته شده‌اند. هیچ رنگ قرمزی فعلا برای این گوشی در نظر گرفته نشده است.

اپل برای آیفون‌های امسال خود عملکرد دو سیمکارته را هم در نظر گرفته است. سیمکارت جاسازی شده (eSIM) در این دستگاه در کنار سیمکارت اصلی قرار خواهد گرفت و کاربران می‌توانند از دو سیمکارت به صورت همزمان استفاده کنند. اپل در این باره اعلام کرد چین یک مدل مخصوص خواهد داشت که با اسلات دو سیمکارت ارائه خواهد شد.

اپل iPhone XS به صورت رسمی معرفی شد +تصاویر

گفتنی است، هردو گوشی آیفون سال 2018 از 14 سپتامبر برای پیش فروش در سایت آماده هستند و از 21 سپتامبر روانه بازار خواهند شد. قیمت iPhone XS با مدل 64 گیگابایتی از هزار دلار و قیمت iPhone XS Max با حافظه 64 گیگابایتی از هزار و 100 دلار آغاز خواهد شد. در ادامه می‌توانید تصاویری از iPhone XS را مشاهده کنید.

اپل iPhone XS به صورت رسمی معرفی شد +تصاویر

اپل iPhone XS به صورت رسمی معرفی شد +تصاویر

اپل iPhone XS به صورت رسمی معرفی شد +تصاویر

اپل iPhone XS به صورت رسمی معرفی شد +تصاویر

اپل iPhone XS به صورت رسمی معرفی شد +تصاویر

اپل iPhone XS به صورت رسمی معرفی شد +تصاویر


بیشتر بخوانید: مراسم رونمایی از آیفون‌های 2018 /همه مشخصات و‌ ویژگی‌های آیفون‌های رونمایی‌شده اپل را اینجا بخوانید


انتهای پیام/

اپل iPhone XR در مراسم شب گذشته اپل معرفی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار