دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش:

اجرای سند تحول نیاز به عزم ملی دارد/ قرار گیری دین و زندگی در فهرست منابع کنکور به آموزه‌های اصلی آن لطمه می‌زند

نوید ادهم با اشاره به اهمیت دانش آموزان به دروس کنکوری گفت: قرار گرفتن دین و زندگی در منابع کنکوری به آموز‌ه‌های اصلی آن لطمه می‌زند.
 
به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در برنامه تلویزیونی پرسشگر درباره تربیت دینی دانش آموزان با اشاره به واقعه کربلا و عاشورا اظهار کرد: کربلا و عاشورا مکتب تربیتی است و سعی کردیم تا از آموزه های آن در نظام آموزشی بهره گیریم.

 
وی با اشاره به ورود آموزه‌های دینی در سند تحول بنیادین و توجه به شاخص های تربیت دینی ادامه داد: در برنامه‌ها و تربیت دینی عقلانیت را پررنگ کردیم و تربیت دینی متناسب با سن و جنسیت دانش آموزان مورد توجه است.


 
نویدادهم درباره اینکه چرا دینی جز منابع کنکوری معرفی می‌شود، گفت: انتخاب دروس کنکور بر اساس قانون مجلس با تصمیم شورای سنجش و پذیرش دانشجو است و شورای عالی آموزش و پرورش دروس امتحانات نهایی را تعیین می‌کند.


 
وی با اشاره به اینکه کنکور سد جدی در نظام آموزشی محسوب می شود، ادامه داد: این سد مانع از اجرای کامل سند تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت هم شده است و حتی اثرات سو آن به دوره ابتدایی رسیده است.

نوید ادهم با بیان اینکه دانش آموزان صرفا دروسی که منابع کنکور باشند مورد توجه قرار می دهند، گفت: برخی کارشناسان معتقدند دروسی مانند دین و زندگی باید جز منابع کنکوری باشد تا جدی گرفته شود البته این موضوع آموزه های درس دین و زندگی را از جایگاه اصلی اش دور می کند.

ضرورت تدوین کتاب‌ها بر اساس برنامه درسی ملی 

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش به موانع تربیت دینی اشاره و اظهار کرد: کنکور یکی از موانع اصلی است همچنین معلمان ما با صلاحیت حرفه ای را به گونه ای پرورش دهند که نسبت به ساخت های شش گانه سند تحول بنیادین آگاه باشند علاوه بر آن کتاب های درسی را باید متناسب با برنامه درسی ملی تدوین کنیم و معلمان هم چنین رویکردی را در تدریس به کار گیرند.

نوید ادهم مطالبه اصلی خانواده از مدرسه را ک عملکرد مثبت آموزشی دانست و تصریح کرد: اجرای سند تحول نیاز به عزم ملی دارد و این در حالی است که آموزش و پرورش کوچک شمرده می شود و به این موضوعات مهم توجه نمی کنیم اما بسیاری از مشکلات جامعه درون آموزش و پرورش وقابل حل است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار