هشدارهای اداره برق کاشان به هیات های مذهبی در رعایت نکات ایمنی

رئیس اداره برق کاشان گفت: هیات های مذهبی برای برگزاری مراسم سوگواری و برپایی گذرهای عزاداری با کمک از افراد متخصص نسبت به رعایت حریم تاسیسات برق رسانی دقت و از دریافت انشعاب غیر مجاز یا هر گونه مداخله در شبکه خودداری کنند.

علیرضا عرب بیگی، در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: شهروندان مسئول در هیات های عزاداری حسینی برای کاهش تلفات و جلوگیری از بروز هرگونه حادثه در هنگام برگزاری مراسم سوگواری حسینی و استفاده از تاسیسات برق رسانی به هشدارهای ایمنی توجه کنند.

وی، نصب هرگونه داربست، پرچم، پلاکارد و علامت های ویژه عزاداری را بر روی پایه های و زیر تاسیسات برق ممنوع دانست و گفت: فاصله مناسب سیم، اتصالات و لوازم برقی از مواد آتش زا باید رعایت شود.

به گفته وی، افراد دست اندرکار هیات ها و برگزاری مراسم در همه اماکن مذهبی بویژه چادرها و تکیه های موقت در محلات و کنار خیابان ها استفاده از کابل ها و سیم های دو تکه و فرسوده را کنار گذاشته، از ترمینال ها و پریزهای برق استاندارد استفاده کنند.

رئیس اداره برق کاشان، لزوم استفاده از فیوز برق استاندارد را در هیات ها و مسجدها تاکیدکرد و گفت: نصب فیوزهای تقویت شده و غیر استاندارد موجب وارد آمدن آسیب به تاسیسات برق می شود.

عرب بیگی با تاکید بر لزوم استفاده از کلید حفاظت از جان در حسینیه ها و مسجدها (به ویژه برای آبسردکن های فلزی) از مردم خواست تا در صورت مشاهده هر گونه مشکلی با شماره 121 حوادث برق تماس بگیرند.

وی در مورد لزوم توجه به این هشدارها گفت: عدم رعایت نکات ایمنی علاوه بر قطعی برق در مکان های عزاداری و وارد آمدن خسارت به لوازم برقی ناشی از بی توجهی به هشدارها در برخی موارد چه بسا منجر به مرگ افراد شده است.

شایان ذکر است: بیش 700 هیات مذهبی در شهرستان کاشان وجود دارد که 480 مورد آن در شورای هیئات مذهبی و ادارهتبلیغت اسلامی شهرستان ثبت شده است.

 

انتهای پیام/م

توصیه های اداره برق کاشان به هیات های مذهبی در رعایت نکات ایمنی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار