یک مدرس دانشگاه در برنامه پرسشگر:

تربیت دینی محدود به نگرش دینی نیست/ نگاه خانواده‌ها به مدارس ابزاری است

حجت الاسلام و المسلمین صادق زاده گفت: تربیت دینی صرفا نگرش دینی نیست و باید این نگاه در جامعه توسعه پیدا کند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام علیرضا صادق زاده مدرس دانشگاه در برنامه پرسشگر درباره تربیت دینی اظهار کرد: این نوع تربیت صرفا منحصر به مدرسه نیست و عوامل اجتماعی همچون جامعه، خانواده و رسانه در آن دخیل هستند.

 
وی با اشاره به موضوع حیات طیبه که در نظام آموزشی مطرح است، گفت: معتقدیم که زندگی باید براساس معیارهای درستی باشد و حیات طیبه این موضوع را مورد توجه دارد و کاملا با حیات غربی و سکولار متفاوت است.


 
حجت‌الاسلام والمسلمین صادق زاده با اشاره به اینکه تمامی هویت آدمی با علم کامل نمی‌شود، تصریح کرد: نیازمند تعامل و زمینه‌سازی در تربیت دینی هستیم و مخاطب باید از طریق تعامل با مربی به تربیت دینی برسد.
وی ادامه داد: تربیت دینی فقط توجه به دانش و نگرش دینی نیست و این موضوع دانش آموز را به جای دیندار، دین دان می‌کند و باید نگرش دینی را در جامعه توسعه دهیم.

اگر خواهان تحول شایسته هستیم باید معلم و خانواده به این موضوع اهتمام بورزند

این مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه خانواده ها نگاه ابزاری به مدرسه دارند، تصریح کرد: با توجه به اهمیت تحول و پر رنگ شدن این موضوع، آموزش و پرورش باید از مدخل ورود به دانشگاه دانش آموزان را برای زندگی آماده کند.
 

حجت‌الاسلام والمسلمین افزود: خانواده‌ها به جای اینکه ورود به دانشگاه را از مدرسه مطالبه کنند باید تربیت در ساحت های شش گانه را از این فضا درخواست کنند و آموزش و پرورش باید به نهادی برای زندگی اجتماعی و خانوادگی تبدیل شود.
 

این مدرس دانشگاه درباره اهمیت به تربیت دینی در کتاب های درسی گفت: در نظام تعلیم و تربیت، برنامه‌های آموزشی و پرورشی از هم تفکیک شده‌اند و صرفا برنامه‌های آموزشی پیش می‌رود در حالی که برنامه های پرورشی در حد برنامه باقی مانده‌اند.
 


وی بیان کرد: وضع مطلوب ترسیم شده در سند تحول بنیادین با وضع مطلوب در کتاب‌های درسی فاصله بسیاری دارد و اگر خواهان تحول شایسته هستیم باید معلم و خانواده به این موضوع اهتمام بورزند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار