معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان شرقی گفت: برای جلوگیری از خروج کالا‌های اساسی از مرز‌های همجوار با کشور‌های همسایه در استان اهتمام جمعی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ جهانگیری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان شرقی در جلسه ستاد هماهنگی تجارت فرامرزی استان گفت: خروج کالای اساسی که با معیشت مردم در ارتباط است و این موضوع در مرز‌های استان کنترل می‌شود.

وی تاکید کرد: در این خصوص اقدامات پیشگیرانه و اطلاع رسانی‌های به موقع نیز باید در مرز‌ها انجام شود.

جهانگیری با اشاره به نوسانات ارز در طی ماه‌های گذشته و به صرفه بودن انتقال برخی از کالا‌های اساسی به خارج از کشور گفت: ملاک عمل مسئولان گمرک استان اجرای قانون است و با خاطیان باید با قاطعیت عمل شود.

وی با بیان اینکه حمایت از صادرات یکی از اولویت‌هایی است که به جد پیگیر هستیم، افزود: کوچکترین مشکل در فرایند صادرات عاملی برای از دست دادن بازار‌های جهانی خواهد بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به دغدغه برخی از صادرکنندگان در خصوص نحوه ورود ارز گفت: برخی از این دغدغه‌ها در خصوص قیمت‌ها منطقی به نظر می‌رسد، اما باید توجه داشت که همانطور که صادرات برای ما مهم است ورود ارز به کشور نیز مهم است.

وی یادآور شد: باید در این رابطه به گفتمان مشترکی با صادرکنندگان دست یابیم. 

 

انتهای پیام/ش

به صرفه بودن انتقال برخی از کالا‌های اساسی به خارج از کشور

برچسب ها: صادرات ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۲۵ شهريور ۱۳۹۷
تو این اوضاع گرونی و کمبود مگه خروجی هم داریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!