رایزنی نماینده ارشد هسته‌ای آمریکا با همتای خود در کره جنوبی پیش از نشست سران دو کره

نماینده ارشد هسته‌ای آمریکا پیش از نشست سران دو کره برای دومین بار متوالی به سئول سفر کرد.

دومین سفر متوالی نماینده ارشد هسته‌ای آمریکا به سئولبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، استفان بیگن، نماینده ارشد هسته‌ای آمریکا امروز شنبه با همتای کره جنوبی خود در سئول دیدار کرد. نماینده آمریکا قرار است در این سفر به بحث درباره برنامه عاری‌سازی هسته‌ای شبه‌جزیره کره، پیش از نشست هفته آینده سران دو کره، بپردازد.

استفان بیگن در ادامه سفر خود به پکن و توکیو و دیدار با همتایان خود، اوایل امروز وارد سئول شد. قرار است وی در سفر دو روزه خود به کره جنوبی با برخی مقامات بلندپایه این کشور دیدار کند.

این دومین سفر نماینده ارشد هسته‌ای آمریکا به سئول ظرف کمتر از یک هفته است. براساس اعلام منابع دیپلماتیک بیگن دیداری با لی دوو هون، نماینده ارشد هسته‌ای کره جنوبی داشت و در این دیدار همتای کره‌ای خود را در جریان سفرش به چین و ژاپن قرار داد.

دو طرف بر راهکارهای عملی برای تحقق بخشیدن به عاری‌سازی هسته‌ای شبه جزیره کره تاکید کردند. در این گفتگو دو طرف بر تمهیدات لازم  که باید از سوی کره شمالی اتخاذ شود و اعلام پایان جنگ دو کره تمرکز کردند. عاری‌سازی هسته‌ای شبه جزیره کره موضوع اصلی نشست سران کره جنوبی و کره شمالی خواهد بود. این نشست قرار است سه شنبه تا پنج شنبه در پیونگ یانگ برگزار شود.

مدیر اجرایی پیشین شرکت فورد ابتدای این هفته برای اولین بار به کره جنوبی سفر کرد. او چند روز پیش از دیدار مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی بار دیگر به سئول سفر کرد. بیگن پیش از این گفته بود با برگزاری نشست‌های مختلف میان سران دو کره و آمریکا فرصت‌های فوق‌العاده‌ای ایجاد شده است و اگر لازم باشد هر اقدامی را برای حصول حداکثر نتیجه از چنین فرصت‌هایی در پیش خواهیم گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار