مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد

معافیت مالی اجرای طرح بوم گردی در کهگیلویه وبویراحمد

طرح‌های بوم‌گردی درکهگیلویه و بویراحمد از پرداخت عوارض تغییر کاربری معاف شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج  ،مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد گفت: بر اساس مصوبه کارگروه گردشگری استان طرح‌های بوم‌گردی از پرداخت عوارض تغییر کاربری معاف هستند.
محمود باقری افزود: در سال‌های اخیر استفاده از بناهای قدیمی روستایی به عنوان یک فضای گردشگری در قالب طرح‌های بوم‌گردی مورد توجه قرار گرفته است.
وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها تا سه سال آینده باید ۵۰ واحد بو‌م‌گردی در سطح استان فعال شوند که در این راستا امسال راه‌اندازی ۱۵ واحد بو‌م‌گردی مد نظر قرار گرفته است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد:برای تسریع در راه‌اندازی این واحد‌های بو‌م‌گردی نیاز است که دستگاه‌های ذی‌ربط به‌ویژه بنیاد مسکن در صدور مجوز‌های لازم همکاری بیشتری داشته باشند.
باقری به برگزاری نخستین جشنواره "استارتاپ، ایده‌های خلاق گردشگری" در استان اشاره کرد و گفت: در این جشنواره ۱۲ ایده و طرح نوین در حوزه گردشگری بررسی شد که یکی از مهم‌ترین این طرح‌ها،"گردشگری سلامت تاراگون" بود که می‌تواند به عنوان یک ایده خوب در جهت ترویج گردشگری سلامت به کار گرفته شود.

انتهای پیام/غ

فعال شدن 50 خانه بوم گردی در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.