برپایی نمایشگاه عکس کربلا در گذر تاریخ در نهاوند

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند گفت: نمایشگاه عکس با عنوان کربلا در گذر زمان از دید هنر عکاسی با بیش از ۱۱۰ قطعه عکس قدیمی برپا شده است.

برپایی نمایشگاه عکس کربلا در گذر تاریخ در نهاوندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، زینب سیف، در حاشیه برگزاری این نمایشگاه اظهار داشت: این نمایشگاه شامل بیش از ۱۱۰ قطعه عکس قدیمی و سیاه و سفید از ۱۴۰ سال پیش تاکنون مربوط به چهار مقطع زمانی مختلف به همراه چندین عکس زیبا از نمای هوایی شهر کربلا و بین‌الحرمین به نمایش گذاشته شده است.

وی گفت: این مجموعه عکسها توسط علی سهرابی خبرنگار باشگاه خبرنگاران در سفر به کشور عراق و با همکاری بسیج هنرمندان از نقاط مختلف این کشور جمع آوری شده است.

وی افزود: این نمایشگاه شامل عکس‌های قدیمی عتبات عالیات حرم امام حسین(ع)، حرم حضرت ابوالفضل(ع)، جنایات صدام در حمله به کربلا و تجاوز و ویرانی حرم امام حسین(ع) و حرم حضرت ابوالفضل(ع) در جریان انقلاب شعیان عراق معروف به انتفاضه شعبانیه و همین‌طور عکس‌هایی از بازسازی این دو حرم شریف پس از جنایات صدام و از لحظات عزاداری تاریخی و ماندگار در کربلا و اطراف حرم است.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند همه روزه در ایام برپایی از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۴ تا ۱۹ به محل دائمی نمایشگاه هنرهای تجسمی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی واقع در بلوار شهید بهشتی، خیابان دانش مجتمع فرهنگی و هنری امام خمینی(ره) مراجعه کنند.

وی اظهار داشت: بسیاری از عکس های این مجموعه را آقای سهرابی در کشور عراق و عتبات عالیات عکاسی کرده و کانون بسیج هنرمندان تیز آنها را در یک مجموعه خوب چاپ و در قاب های مناسبی قرار داده است تا عاشقان اباعبدالله الحسین علیه را بیشتر با جنایات صدام در جریان انقلاب شعبان عراق آشنا کند.

سیف افزود: کانون بسیج هنرمندان نهاوند با برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری مانند این نمایشگاه در سطح شهرستان و حمایت از آثار محتوایی و فاخر دینی و اسلامی در تلاش است در راستای تبیین اهداف قیام امام حسین(ع) که همان امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه قدم های مثبتی بردارد.

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان نهاوند با اشاره به نزدیکی ایام هفته دفاع مقدس بیان کرد: همزمان با فرا رسیدن هفته گرامی‌داشت دفاع مقدس و به منظور ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و ارج نهادن به مقام شامخ شهدای جنگ و یاد آوری حماسه سازی‌های مردمان این سرزمین در هشت سال حماسه و جنگ، این اداره اقدام به برپایی نمایشگاه عکس با موضوع دفاع مقدس خواهد کرد.

وی هفته دفاع مقدس را نماد استقامت و عزتمندی ملت ایران بیان کرد و گفت: جنگ تحمیلی تنها مبارزه دو کشور ایران و عراق نبود، بلکه در واقع ما با تمامی ابر قدرت‌های شرق و غرب که انقلاب ما همانند خاری در چشم آن‌ها بود وارد جنگ شدیم.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: دفاع مقدس بزرگترین افتخار ماندگار تاریخ ایران اسلامی و تداعی‌گر ایستادگی و مجاهدت جوانان و نماد سرافرازی در آزمون بزرگ الهی است.

انتهای پیام/ س

نمایشگاه عکس کربلا در گذر تاریخ در نهاوندبرپا شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.