در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، مطرح شد؛

تفرقه افکنی دشمن را باید به چشم فرصت نگاه کرد/ مشکلات اقتصادی، مانع کمک مردم به هیئت ها نشد

ابوذر بیوکافی مداح جوان کشورمان معتقد است که دشمن به دنبال تفرقه افکنی و از بین بردن اتحاد شیعیان است.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ابوذر بیوکافی مداح خوش صدا و جوان اهل بیت (ع) امسال بیش از سال های گذشته صدایش به گوش مردم رسیده و میان جوانان محبوبیت پیدا کرده است. به این بهانه در یکی از شبهای محرم و پیش از این که به مرثیه خوانی حضرت علی اصغر (ع) بپردازد، چند دقیقه ای با او گفتگو کردیم.

نظر ابوذر بیوکافی در خصوص اتفاقات اخیر در بصره

بیوکافی در خصوص وجه تمایز محرم 97 با محرم سال های گذشته به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛گفت: با شرایط اقتصادی این روز های کشورمان وجه تمایز محرم امسال با سال های گذشته در بیشتر پای کار بودن مردم است. بعضی وقت ها انسان برای گشایش رزق انفاق می کند و برخی اوقات انسان چون متمول است با خیالی آسوده در راه خدا انفاق می کند. امسال با اتفاقاتی که در سیاست و اقتصاد کشورمان افتاده است، مردم حساب گر تر شده اند و دست و بالشان خالی تر است، با این حال با جان و دل پای میدان آمدند. با وجود شرایط سخت و افزایش قیمت ها، هیئت ها همان گونه مانند قبل با استقبال مردم برگزار شد. الحمد لله کمک های مردمی هم برای هزینه های هیئت ها کم نیست.

این مداح اهل بیت (ع) با اشاره به اتفاقات اخیر و تلاش دشمن برای تفرقه افکنی میان دو قوم عرب و ایرانی، اظهار کرد: به طور کل یکی از  برنامه هایی که دشمنان دارند، اختلاف قومی و قبیله ای است. این برنامه چندین سال است که از سمت دشمن برنامه ریزی می شود. هر جا جامعه ای مستعد درگیری قومی باشد، دشمن از این فرصت استفاده می کند و سعی می کند، اختلاف میان قوم ها را ایجاد کند که اتحاد را از مسلمانان بگیرد. اتفاقات اخیر برای سفارت ایران در بصره و تحولات سیاسی در عراق، نشان دهنده این موضوع است که دشمنان  روی اختلافات قومی و قبیله ای شیعیان سرمایه گذاری کرده اند. احتمالا برای اربعین هم یک برنامه مفصل داشته باشند؛ چراکه اربعین اجتماع تمام شیعیان دنیا با زبان  و نژاد های مختلف است.

نظر ابوذر بیوکافی در خصوص اتفاقات اخیر در بصره

بیوکافی ادامه داد: اگر ما از این تهدید به چشم فرصت نگاه کنیم و از الان به این فکر کنیم که چه کار هایی برای مقابله با تفرقه افکنی انجام دهیم، تفرقه ایجاد نمی شود. ما می توانیم، از ظرفیت وجود اهل بیت (ع) برای ارتباط، برادری و وحدت بین هم استفاده کنیم و حیله های دشمنان را از بین ببریم. البته اتفاقات سیاسی هم در این باره تاثیر گذار است. من دیدم که مردم بصره به نفع ایرانیان و برای اعلام برادریشان باما به خیابان ها آمدند. بصره مهد تشیع است و مشخص است که این ها به دنبال اختلاف در میان شیعیان هستند.

وی افزود: قبلا اختلاف افکنی میان سنی و شیعه مطرح بود؛ در حال حاضر اختلاف میان شیعیان و گروه های مختلف و قوم های متفاوت مطرح است. شیعه سکولار شیعه ای است که می گوید، مناسک مهم است و ظلم ستیزی و کار هایی از این قبیل که ایرانیان انجام می دهند، کار اشتباهی است.  بعید است که دشمنان در این عرصه موفق بشوند.

نظر ابوذر بیوکافی در خصوص اتفاقات اخیر در بصره

بیوکافی در پایان گفت: باید قدر این روز ها را بدانیم. ماه محرم رزق تمام عمر انسان را می تواند، تامین کند. روایت داریم که هر چه خیر در عالم است، در خانه امام حسین (ع) است. ما اگر گشایش اقتصادی می خواهیم، اگر نسل مومن می خواهیم، اگر زندگی همراه با آرامش و غیره می خواهیم باید به سمت حسین (ع) حرکت کنیم.

انتهای پیام/

هشدار مداح جوان به تفرقه افکنی دشمن

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۰۱ مهر ۱۳۹۷
امسال احسان کم نشده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
امسال هم کلی غذای امام حسین رو خوردیم. من فکر می کردم که کمتر از هر سال باشه ولی ماشا الله خیلی بود