معاون سازماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان خبر داد

افزایش روند ازدواج در ۶ ماه نخست سال جاری/ دریافت وام ازدواج به روز رسانی شده است

تندگویان گفت: با افزایش وام ازدواج، شاهد افزایش روند ازدواج در 6 ماه نخست امسال هستیم.

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدمهدی تندگویان معاون سازماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان صبح امروز (دوشنبه) در هفتادمین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان اظهار کرد: سال گذشته و امسال توانستیم به افراد متقاضی وام ازدواج، وام ۱۰ میلیون تومانی پرداخت کنیم. همچنین از مجموع یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری که در صف دریافت وام بودند، به یک میلیون و ۱۱۷ هزار نفر وام پرداخت شد و بالای ۹۶ درصد از آن محقق شد.

وی با بیان اینکه از اول امسال در کل کشور ۶۷۳ هزار نفر در خواست وام ازدواج کردند، ادامه داد: از مجموع این افراد، ۴۳۷ هزار و ۹۱۴ نفر (۶۵/۶۳ درصد) وام ۱۵ میلیونی دریافت کردند و در مجموع ۶ هزار و ۵۶۸ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شد و دولت با تمام مشکلات به تعهدات خود عمل کرد.

تندگویان افزود: در زمینه اعطای وام ازدواج، دولت از سال گذشته تاکنون توانسته است به روز رسانی انجام دهد و کسی که درخواست وام کند به روز و ظرف مدت یک ماه می‌تواند وام ۱۵ میلیونی خود را دریافت کند.

معاون سازماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه آمار‌ها نشان می‌دهد با افزایش وام ازدواج، ما شاهد افزایش روند ازدواج در ۶ ماه اول سال هستیم، گفت: افزایش روند ازدواج می‌تواند منوط به افزایش وام ازدواج یا تاثیر فرهنگ و باور‌های مردم باشد که این امر در ۶ ماه اول سال نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: در سال گذشته در کل کشور ما ۷۲ جلسه ستاد ساماندهی برگزار کردیم و ۴۶ درصد از اهداف ما محقق شد و در ۶ ماه امسال نیز ۹۱ جلسه در کل کشور برگزار شده است و ۵۵ درصد به اهداف خود رسیدیم. همچنین با این روند ما می‌توانیم تا پایان سال به بالای ۹۰ درصد از اهداف خود در بحث برگزاری جلسات برسیم.

وی با بیان اینکه در ۶ ماه اول سال گذشته، ۴۹ خانه جوان فعال در کل کشور داشته ایم، افزود: امسال در ۶ ماه اول سال در کل کشور ۶۳ خانه فعال داریم و ۳۰ خانه در حال ساخت است که این آمار نشان می‌دهد تا پایان سال، ۹۰ خانه جوان در استان‌ها و شهرستان‌ها فعالیت داشته باشند.

تندگویان عنوان کرد: در سال گذشته پرداخت وام توسط صندوق کارآفرینی امید وجود نداشت، اما از تیر ماه امسال پرداخت‌ها شروع شد و تا امروز ۱۵۵ فقره وام در کل کشور پرداخت شده است که رقم کلی آن ۶ میلیارد و ۷۹۰ تومان است و مبلغ ۹ میلیارد و ۳۲۸ تومان در حال حاضر در حال پرداخت است و ما تا پایان سال به تعهد خود عمل خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه بانک رسالت از ابتدای مرداد ماه تاکنون ۳ میلیارد و ۴۹۸ تومان وام پراخت کرده است، افزود: تا پایان آبان ماه بانک رسالت تمام تعهدات خود را انجام خواهد داد و این روند وارد مرحله بعد می‌شود. همچنین آمار ما در خصوص پرداخت وام اشتغالزایی آمار قابل قبولی است.

تندگویان افزود: در سال گذشته در ۶ ماه اول سال، ۱۲۹ اعتبارنامه صادر شد، در حالی که امسال ۲۱۰ اعتبارنامه صادر شده است و سال گذشته تعداد متقاضیان تشکل‌ها ۱۴۳۳ نفر بوده، در حالی که امسال ۱۴۹۴ نفر است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۸۰۰ تشکل مردم نهاد فعال حوزه جوانان داریم، گفت: تا پایان امسال در صورت نبود مشکل می‌توانیم برای ۱۴۹۴ تشکل دیگر نیز اعتبار نامه صادر و به تعهدات خود نسبت به دولت عمل کنیم.

معاون سازماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه تاکنون در کشور ۶۲/۸ درصد افزایش تقاضا برای ثبت تشکل مردم نهاد داشته ایم، ادامه داد: این آمار نشان دهنده آن است که جوانان رغبت زیادی در جهت فعالیت در حوزه جوانان دارند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال توانسته‌ایم ۳ شبکه تخصصی ایجاد کنیم و این سه شبکه در حال حاضر فعال هستند، افزود: اولین شبکه تخصصی ما شبکه گردشگری در حوزه تشکل‌ها است که از اردیبهشت ماه کار خود را آغاز کرده است.

تندگویان گفت: رصد ما در حوزه جوانان نشانگر این است که تخصص‌های مختلفی در حال فعالیت هستند و هیچ شبکه کارآمدی برای آن‌ها وجود نداشت که بتوانند با یکدیگر تعامل داشته باشند، اما با شبکه سازی این امر محقق شد.

معاون سازماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه دبیرخانه شبکه گردشگری در تبریز قرار دارد، ادامه داد: دوره‌هایی در زمینه گردشگری برای تشکل‌های سراسر کشور برگزار شد که در حال حاضر ادامه دارد. همچنین این شبکه گردشگران خارجی را پذیرش می‌کنند و در تمام استان‌ها این شبکه فعال است، چراکه تمام جوانان ما در این شبکه تحصیل کرده و موفق هستند. همچنین در این زمینه چندین تور گردشگری برگزار شده است که هم شامل گردشگری عملی و هم گردشگری بومی می‌شود و ما توانسته‌ایم در این زمینه ساماندهی گردشگری داخلی را انجام دهیم و تور‌های داخلی متعددی برگزار کنیم.

تندگویان ادامه داد: در این زمینه جشنواره‌های سنتی و فرهنگی و بومی را شبکه گردشگری در استان‌های مختلف برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه دومین شبکه، شبکه استارت آپی است، افزود: استارت آپ موضوع جدیدی است که در کشور راه اندازی شده است و به صورت عملیاتی در حال فعالیت است که در این زمینه برای اولین بار در کشور سایتی را در زنجان راه اندازی کردیم که جوانان می‌توانند با معرفی ما و جهاد دانشگاهی ۷ هفته آموزش بینند و در نهایت اجازه تاسیس شرکت به این افراد داده می‌شود.

تندگویان ادامه داد: شرکت‌های راه اندازی شده در صورتی که کارآمد باشند، اگر اعضای شرکت تمایل داشته باشند شرکت سهام دار خواهد شد و از تحت نظر ما خارج می‌شوند.

وی با بیان اینکه شبکه کارآفرینی شبکه سومی است که راه اندازی شده است، عنوان کرد: تا پایان سال دو شبکه دیگر نیز راه اندازی می‌شود، ضمن اینکه در حوزه تشکل‌ها مسئله صدور پروانه فعالیت را در دستور کار داشته است، چرا که این مسئله حدود ۱۵ سال طول کشیده و عملا مسکوت مانده است. در این راستا تفاهمی بین وزیر ورزش و وزیر کشور انجام شد تا اعتبار نامه‌های تشکل‌ها را که از سوی ما صادر می‌شود، وزارت کشور تایید کند و موضوع ثبت شناسه‌های آن‌ها صورت گیرد.

وی یاد آور شد: تفاهم نامه‌ای با ستاد کل نیرو‌های مسلح در دستور کار است تا افراد عضو تشکل‌های جوانان، 6 ماه پایانی سربازی خود را در این تشکل‌ها بگذرانند.

معاون سازماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به راه اندازی نرم افزاری در استان گیلان، گفت: با این نرم افزار ما می‌توانیم برای کارآفرینان در حوزه تشکل‌های کارآفرین جوانان بازاری در کشور به وجود آوریم که بتوانند خرید و فروش کالا را در این نرم افزار انجام دهند.

تندگویان مطرح کرد: تا پایان سال دو شبکه دیگر را راه اندازی و دستاورد این تشکل‌ها را سال آینده مشاهده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در جهت صدور شناسه تشکل‌ها اقدامات خوبی انجام شده است، گفت: در جهت صدور پروانه فعالیت، تشکل‌ها ۱۵ سال مشکل داشتند و پروانه و شناسه برای فعالیت نداشتند که در این زمینه تفاه نامه‌ای با وزیر کشور منعقد شد که بر اساس آن کل تشکل‌ها در پروسه‌ای کوتاه مدت به وزارت کشور معرفی شوند و در صورت تأیید اعتبار هایشان، پروانه فعالیت برای آن‌ها صادر شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: ازدواج ، خانواده ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۲۶ شهريور ۱۳۹۷
آقا فرزند من در اردیبهشت ماه در یکی از بانکهای تابعه شهرستان کرح برای در وام ازدواج تشکیل پرونده داده بود بعد سختگیریهای فروان و تکمیل پرونده هر بار یک ایراد دیگر میگرفتند و اخرین ایراد این چون اینجا بانک ملی باید حتما ضامن باید حقوق بگیر بانک ملی باشد این موضوع راکه حل کردیم گفتند حالا اعتبار نداریم
آخرین اخبار