برای برگزاری عزاداری حسینی؛

بازار بزرگ تهران از فردا تا ۵ روز تعطیل می‌شود

رئیس اتاق اصناف شهر تهران، گفت: بازار بزرگ تهران از فردا (سه‌شنبه) تا یکشنبه هفته آینده به مناسبت برگزاری مراسم عزاداری حسینی تعطیل می‌شود.

بازار بزرگ تهران از فردا تا ۵ روز تعطیل می‌شودبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، قاسم نوده‌فراهانی رئیس اتاق اصناف شهر تهران، اظهار کرد: بازار بزرگ تهران از فردا (سه‌شنبه ۲۷شهریور) تعطیل می‌شود. اما این روال هر ساله بازار بوده و هیچ مشکلی برای مردم در تأمین کالاهای مورد نیازشان ایجاد نمی‌شود.

وی افزود: بازار تهران شامل بازار بزرگ و تقریبا همه صنوف آن در این ایام تعطیل هستند. اما دیگر خیابان‌ها و مغازه‌ها فعال بوده و به کار خود ادامه می‌دهند و جنس و کالا در این واحدهای صنفی به اندازه این چند روز وجود دارد.

رئیس اتاق اصناف شهر تهران گفت: از سوی دیگر کالاهای اساسی مورد نیاز مردم که اقلام خوراکی هستند در خیابان انبار نفت و میدان محمدیه تهران به صورت عمده‌فروشی عرضه می‌شود که در واقع بورس این محصولات است و آنها هیچ وقت تعطیل نمی‌شوند و حتی روز عاشورا نیز فعال هستند.

در ادامه علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران گفت: بازار بزرگ تهران حتی قبل از انقلاب هم روالش اینگونه بوده که در روزهای پایانی دهه اول محرم تعطیل شده و بازاریان به مساجد، تکایا و هیات‌های مذهبی خود برای عزاداری می‌رفتند و از سوی دیگر نیز هیات‌های دیگر هم به بازار تهران وارد می‌شدند؛ بنابراین جای هیچ نگرانی وجود ندارد، چرا که همیشه اینگونه بوده و مشکلی هم به وجود نیامده است.

وی افزود: برخی به دنبال حاشیه‌سازی و بهم زدن جو و فضای بازار برای سودجویی و تخلف هستند، اما باید گفت که تعطیلی چند روزه بازار هیچ تاثیری در قیمت‌ها و وضعیت بازار نمی‌گذارد و مردم نگران نباشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار