معاون دفتر توسعه آموزشهای پایه و استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان گفت: المپیاد نخبگان ورزشی در 68 رشته ورزشی بانوان و آقایان در سراسر کشور برگزار می شود.

برگزاری المپیاد نخبگان ورزشی در 68 رشته ورزشی در سراسر کشوربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، شهرام عظیمی درجلسه توجیهی برگزاری المپیاد استعدادهای برتر ایران که با حضور مدیر کل و کارشناسان ورزشی استان اظهار داشت: هدف این المپیاد استفاده از ظرفیت حداکثری با هدف جذب و پرورش استعدادهای ورزشی، پشتوانه سازی و تقویت تیمهای ملی و فدراسیونهای مدال آور، رشد مدال آوری، توسعه فرهنگی ورزش قهرمانی و حضور پرقدرت در بازیهای المپیک جوانان 2022 است.

وی ادامه داد: دفتر توسعه آموزشهای پایه و استعدادیابی ورزش وزارت ورزش و جوانان بعد از آسیب شناسی المپیکهای 2010 و 2014 و مدال آوری رقابتها، شیوه نامه مشخصی را تهیه کرده است.

وی گفت: المپیاد ورزشی نخبگان ورزشی 29 آبان لغایت 9 آذرماه امسال در 29 رشته زنان و و 39 رشته ورزشی مردان در سراسر کشور برگزار می شود .

معاون دفتر توسعه آموزشهای پایه و استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: المپیاد نخبگان ورزشی، آینده ورزش ایران را تضمین می کند. ورزش کشور به برگزاری منظم و با کیفیت اینچنین المپیادهایی نیاز دارد تا به شکل اصولی و منطقی استعدادهای ناب ورزش در المپیاد کشف شوند.

وی با بیان اینکه 450 هزار نفر در این المپیاد حضور داشته و 23 هزار تن از برگزیدگان این مسابقات در قالب تیم های منتخب استانی به این المپیاد راه خواهند یافت تاکید کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته 2 هزار و 500 تن از ورزشکاران منتخب این المپیاد به عنوان نخبگان ورزشی برنامه ریزی ویژه ای صورت گرفته است.

عظیمی با اشاره به راه اندازی سامانه مبین ادامه داد: برای نخستین بار در تاریخ ورزش کشور، بانک اطلاعاتی ورزشکاران ، مربیان، داوران و پیشکسوتان کشور تشکیل شده است که این اقدام کمک شایانی به ورزش کشور می کند.

انتهای پیام/ د

المپیاد نخبگان ورزشی در کشور برگزار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.