زنده گیری بیش ۱۳۰۰ قلاده سگ در بوشهر

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر با اشاره به زنده گیری بیش از هزار و ۳۰۰ قلاده سگ گفت: هیچ برنامه‌ای برای معدوم سازی این حیوانات بی‌آزار نداریم.

زنده گیری بیش ۱۳۰۰ قلاده سگ در بوشهربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حسن شجاعی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به دنبال درخواست‌های مردمی و دستورالعمل ابلاغی از طرف شهرداری بندر بوشهر که دارای مصوبه شورای شهر بوده، کار زنده گیری سگ‌های ولگرد از یک سال گذشته در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: یکی از رویکرد‌های شورای پنجم، ارتقای فرهنگ زیست محیطی است که بر اساس تصمیمات اتخاذ شده توسط شورای شهر و شهرداری بندر بوشهر، موضوع ایجاد سایت نگهداری سگ‌های ولگرد در برنامه کاری سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر تصریح کرد: با توجه به این که تجهیزات مخصوص بیهوشی برای گرفتن این حیوانات کم آزار در دست نداشتم کار زنده گیری آن‌ها را پیگیری کردیم.

شجاعی ادامه داد: در این راستا و طی یک سال گذشته موفق به زنده‌گیری بیش از هزار و ۳۰۰ قلاده سگ شدیم که در سایت نگهداری این حیوانات در خارج از محدوده شهری بوشهر از آن‌ها نگهداری شده است.

وی بیان کرد: از جمله اهداف این سایت کنترل بیماری‌های ناقل بین حیوان و انسان از طریق شناسایی کانون تجمع سگ‌ها و کنترل جمعیت آن‌ها از طریق عقیم‌سازی کردن و جلوگیری از زاد و ولد بوده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر عنوان کرد: در طول زمان نگهداری از این حیوانات کم‌آزار، کار مراقبت‌های بهداشتی آن‌ها از جمله واکسیناسیون، کنه‌زدایی و عقیم‌سازی با نظارت سازمان دامپزشکی انجام شده است.

شجاعی با اشاره به پخش کلیپی از رهاسازی سگ‌ها در شبکه‌های اجتماعی و انتصاب آن به شهر بوشهر با موضوع معدوم سازی گفت: این فیلم مربوط به شهر بوشهر است، اما کار رهاسازی سگ‌های ولگرد را پس از مراقبت‌های بهداشتی، واکسناسیون و عقیم سازی در محدوده‌ای خارج از شهر بوشهر و در دامان طبیعت انجام داده‌ایم تا فضای کافی برای ادامه اجرای این طرح در دست داشته باشیم.

وی خطاب به مردم بوشهر و فعالان و علاقمندان محیط زیست گفت: بر خلاف آن چه در کلیپ عنوان شده، هیچ برنامه‌ای برای معدوم سازی این حیوانات بی آزار نداریم و صرفا و پس از مراقبت‌های بهداشتی، اقدام به رها سازی آن‌ها کرده ایم و هرگونه خبری در خصوص معدوم‌سازی کذب است و آن را رد می‌کنیم.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر یادآور شد: در طی اجرای طرح زنده‌گیری و جمع آوری سگ‌های ولگرد از محلات شهر بوشهر، شاهد رضایت مناسبی از طرف مردم هستیم و سعی ما این است که این طرح را با همین شرایط ادامه دهیم.

انتهای پیام/م

۱۳۰۰ قلاده سگ در بوشهر زنده‌گیری شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.