سیستم عامل‌های جدید اپل منتشر شدند

کمپانی اپل روز گذشته سیستم عامل‌های جدید iOS 12، watchOS 5 و tvOS 12 را برای کاربران خود منتشر کرد.

سیستم عامل‌های جدید اپل منتشر شدندبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همانگونه که اتظار می‌رفت، کمپانی اپل 17 سپتامبر نسخه‌های جدید سیستم عامل محصولات خود را منتشر کرد. این کمپانی ios 12، watchos 5 و tvos 12 را به صورت رسمی منتشر کرد. پس از امتحان کردن این سیستم‌های عامل و نسخه‌های بتای ios 12، بالاخره این سیستم عامل برای همه کاربران آیفون منتشر شد. این سیستم عامل همه دستگاه‌های آیفون را از iphone 5s به بعد پشتیبانی می‌کند.

تمرکز اصلی سیستم عامل ios 12 بر روی عملکرد آن است مخصوصا اینکه عملکرد و روانی کار با سیستم عامل را برای گوشی‌های قدیمی اپل مانند iphone 6 بهبود ببخشد. در برخی موارد، راه‌اندازی اپلیکیشن‌ها 70 درصد سریعتر انجام می‌شود و کیبورد تقریبا در نصف زمان گذشته در اپلیکیشن‌های مختلف باز می‌شود. علاوه بر این، زمانی که برنامه‌های زیادی در حافظه رم باشند، راه‌اندازی برنامه‌ها می‌تواند سریعتر انجام شود. در نتیجه این آپدیت یک نسخه بسیار مهم برای همه دستگاه‌های اپل به حساب می‌آید.

سیستم عامل‌های جدید اپل منتشر شدند

یکی از موارد جدید در ios 12، میانبر دستیار صوتی اپل، siri است که برای برنامه‌های بومی ios راه‌اندازی شده است. دستیار صوتی siri در نسخه جدید این سیستم عامل قادر است از چندین دستور به صورت همزمان پشتیبانی کند. این قابلیت روی سیستم عامل ios درست مانند ifttt در اندروید است.

مموجی نسخه شخصی سازی شده انیموجی است که اساسا، کاربران ios 12 می‌توانند از آن استفاده کنند تا در بخش پیام‌های آیفون از چهره خود انیموجی بسازند. screen time به شما کمک خواهد کرد تا زمان استفاده خود از گوشی را متوجه شوید و اگر این زمان بیش از زمان لازم بود، آن را کنترل کنید. مد do not disturb هم دیگر به صورت اتوماتیک عمل می‌کند و با شخصی سازی آن می‌توان بر اساس زمان، مکان و یا کار مشخصی آن را فعال کرد. در این نسخه همچنین گزینه‌های بیشتری برای مدیریت نوتیفیکیشن‌ها وجود دارد و نوتیفیکیشن‌های ios بر اساس اپلیکیشن دسته‌بندی شده‌اند.

برios 12 برای مدل‌های تولید شده پس از iphone 5s، همه مدل‌های ipad air و ipad pro، آیپدهای 5 و 6 و ipad mini به بعد و در نهایت برای ipod touch نسل ششم ارائه شده است.

خبر خوب دیگر این است که افراد صاحب apple watch می‌توانند نسخه جدید سیستم عامل این دستگاه هوشمند را به نام watchos 5 دانلود کنید. این نسخه از watchos قابلیت‌هایی از جمله رقابت فعالیت برای به چالش کشیدن دوستان، ردیاب اتوماتیک تمرین، ذخیره پادکست و اپلیکیشن بی‌سیم برای ارتباط تک به تک با افراد صاحب apple watch است. با استفاده از watchos 5 کابران apple watch می‌توانند با توجه به فعالیت‌های خود در حلقه فعالیت‌ها، امتیاز دریافت کنند. یوگا و کوهنوردی فعالیت‌های جدیدی هستند که به این سیستم عامل اضافه شده است.

سیستم عامل‌های جدید اپل منتشر شدند

کاربران apple watch می‌توانند تنها با بلند کردن دست خود و آوردن آن به جلوی دهان با siri صحبت کنند و به آن فرمان بدهند. مانند ios 12، نوتیفیکیشن‌هایی که برای apple watch می‌آیند، بر حسب اپلیکیشن دسته‌بندی می‌شوند. این نسخه از سیستم عامل ساعت هوشمند اپل برای واچ‌های سری 3 به بعد ارائه می‌شود.

برtvos 12 برای نسل چهارم و apple tvهای 4k منتشر شده است. این نسخه از فناوری صدای dolby atmos پشتیبانی می‌کند و به تازگی محافظ صفحه تعاملی هوایی به آن اضافه شده است.


بیشتر بخوانید: اپل از iphone xs max رونمایی کرد


انتهای پیام/

اپل سیستم عامل‌های جدید محصولات خود را منتشر کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار