در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

توضیحات رئیس دادگستری تهران در خصوص نامه خادم و درخواست اجازه ورود بانوان به ورزشگاه‌ها

توضیحات رئیس دادگستری تهران در خصوص نامه خادم و درخواست اجازه ورود بانوان به ورزشگاه‌هارئیس دادگستری استان تهران در رابطه با نامه امیررضا خادم و درخواست وی برای رفع ممنوعیت ورود بانوان به ورزشگاه‌ها توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ موضوع ورود بانوان به ورزشگاه‌ها چند سالی است که مطرح شده است و موافقان و مخالفان زیادی نیز دارد.

 امیررضا خادم معاون امور حقوقی مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه‌ای به اسماعیلی رئیس دادگستری استان تهران درخواست کرد که ممنوعیت‌های ایجاد شده برای ورود بانوان به ورزشگاه‌ها برداشته شود.

در نامه خادم خطاب به رئیس دادگستری استان تهران آمده است:

«موضوع ورود بانوان ارجمند به اماکن ورزشی به‌ منظور تماشای مسابقات مانند حضور ایشان در سالن‌های سینما، تئاتر، کنسرت‌ها و سایر اماکن عمومی از مسائل بسیار مهم اجتماعی و فرهنگی به‌ شمار می‌رود که مدیران و مسئولان مختلف این وزارتخانه در سال‌های گذشته به بررسی ابعاد گوناگون حاکم بر موضوع پرداخته‌اند و علی‌رغم بررسی و تحلیل تخصصی آن از جوانب مختلف، هنوز منتهی به یک تصمیم قابل اجرا در همه رشته‌های ورزشی نشده است.

با امعان نظر به موارد فوق و به‌منظور جلوگیری از آثار و تبعات زیانبار حقوقی، اتخاذ چنین تصمیمات قهرآمیزی در روند مدیریت ورزش کشور، از جمله تعلیق فدراسیون‌ها و تیم‌های ورزشی در مسابقات بین‌المللی، خواهشمند است دستور فرمایید بدوا به نحو مقتضی از تصمیم متخذه توسط بازپرس شعبه چهارم دادسرای عمومی و انقلاب تهران رفع اثر گردد تا متعاقبا با رویکردی مسالمت‌آمیز و به دور از هر گونه برخورد قهر‌آلود موضوع با حضور کارشناسان متخصص و مجرب این وزارتخانه مورد بررسی و مداقه مشترک قرار گرفته و تصمیم مقتضی اتخاذ گردد.»

غلامحسین اسماعیلی رئیس دادگستری استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با نامه خادم اظهار کرد: نامه آقای خادم به دستم رسید، اما به دلیل اینکه این تصمیم در حوزه دادسرا گرفته شده است، این نامه را برای تصمیم گیری و اظهارنظر به دادستانی ارجاع دادم.

وی افزود: اصل این تصمیم در دادسرا گرفته شده است، به همین دلیل بدون اینکه شخصا در رابطه با آن اظهار نظری کنم، نامه را برای بررسی به دادسرا ارجاع دادم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۲۸ شهريور ۱۳۹۷
ما بانوان محترم نميخواهيم به ورزشگاه بياييم
Iran (Islamic Republic of)
م
۰۹:۰۰ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
ایوولا
آخرین اخبار