زمینه‌ی احیا و آبادانی قلاع دختر و اردشیر فراهم شود

مدیرعامل سازمان قلعه دختر و اردشیر شهرداری کرمان با اشاره به وسعت ۱۰۰ هکتاری این مجموعه تاریخی گفت: در تصویب اولیه طرح، مساحت عرصه تملکی در اطراف دو قلعه ۹۸ هکتار تعیین شده بود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مرتضی جعفری مدیرعامل سازمان قلعه دختر و اردشیر شهرداری کرمان گفت: پس از بازدید وزرای کشور و راه و شهرسازی و بازنگری برآورد هزینه و بودجه تملک طرح، مقرر شد قسمت‌هایی از طرح اصلاح شده و مساحت تملکی آن کاهش یابد.

وی از کاهش محدوده تملکی تا ۴۰ هکتار خبر داد و اظهار کرد: این کاهش مساحت در ۲۳ دی‌ماه سال ۹۴ و بر اساس بند ۲۰ کمیسیون ماده پنج صورت گرفت.

جعفری همچنین با بیان این که ادامه تملک‌ها به صورت فازبندی آغاز و به انجام می‌رسد، افزود: در جلسه‌ای با حضور استاندار وقت و مدیران سایر دستگاه‌های مرتبط مقرر شد برای اجرای فاز اول تملک اطراف این دو قلعه، ۱۰ هکتار زمین یا معوض ریالی در اختیار سازمان قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به آغاز عملیات کاوش و مرمت اطراف قلعه از سوی میراث فرهنگی اظهار امیدواری کرد با پشتیبانی سرپرست استانداری کرمان، تعهدات صورت جلسه مورد اشاره تحقق یابد تا زمینه احیا و آبادانی قلعه دختر و قلعه اردشیر با حفظ ارزش‌های تاریخی و گردشگری این مجموعه فراهم شود.

انتهای پیام/ی

ایجاد زمینه احیا و آبادانی قلعه دختر و قلعه اردشیر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار