روی ریل قرار گرفتن اولین قطارهای هیدروژنی دنیا در آلمان+ فیلم

اولین قطار‌های هیدروژنی جهان در آلمان روی ریل قطار گرفتند.

روی ریل قرار گرفتن اولین قطار هیدروژنی دنیا + فیلمبه گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛ ­اولین قطار‌ها در جهان که با سوخت هیدروژنی حرکت می‌کنند روز دوشنبه در آلمان بر روی ریل قرار گرفتند. طراحی و ساخت این قطار‌ها در مقایسه با قطار‌هایی که با سوخت‌های فسیلی کار می‌کنند گران‌تر بوده است، اما این قطار به علت آن که از سوخت‌های فسیلی استفاده می‌کنند میزان آلایندگی‌اش بسیار کم‌تر است.

شرکت فرانسوی تی جی وی آلستوم این دو قطار هیدروژنی را طراحی و ساخته است و در اولین حرکت خود مسیری صد کیلومتری را در منطقه " برمر هاون " آلمان طی کردند.

با رونمایی از قطار‌های هیدروژنی در منطقه برمرهاوین آلمان دیگر ایالت‌های این کشور هم علاقمندی خود را برای خرید و استفاده از قطار‌های با میزان آلوده کنندگی کم‌تر را اعلام کرده اند.

مدیر اجرایی شرکت آلستوم اعلام کرد آن‌ها برای تولید انبوه این نوع قطار‌ها آماده هستند.

شرکت آلستوم همچنین اعلام کرده است قصد دارد تا سال ۲۰۲۱ حدود چهارده قطار با میزان آلوده کنندگی صفر تولید کند.

قطار‌های هیدروژنی مجهز به باطری‌هایی هستند که با به کارگیری ترکیبی از هیدروژن و اکسیژن برق تولید می‌کنند و قطار‌ها با استفاده از همین انرژی برق حرکت می‌کند. در این فرایند تولید انرژی بخار و آب تنها پسماند‌ها هستند. انرژی که به این شیوه تولید می‌شود در باطری‌های لیتیومی نصب شده بر روی قطار ذخیره می‌شود و این انرژی قطار را به حرکت در می‌آورد.

قطار‌های هیدروژنی که در آلمان رونمایی شدند می‌توانند با هر بار سوختگیری هیدروژنی هزار کیلومتر حرکت کنند و از این نظر تقریبا با قطار‌هایی که با سوخت دیزلی کار می‌کنند مشابه هستند.

شرکت آلستوم فرانسه در طراحی و ساخت وسیله نقلیه جدید توجه خود را بر به کارگیری فن آوری‌های سازگار با محیط زیست متمرکز کرده است.

استفان شارنک مدیر طرح ساخت قطار‌های هیدروژنی می‌گوید درست است که خرید قطار‌های هیدروژنی در مقایسه با قطار‌هایی که با سوخت‌های دیزلی کار می‌کنند گران‌تر است، اما استفاده از قطار‌های هیدروژنی هزینه‌ها و عواقب کمتری دارد.

کشور‌های دیگر مانند انگلیس، هلند، دانمارک، نروژ، ایتالیا و کانادا هم سفارش خرید قطار‌های هیدروژنی را داده اند.

دولت فرانسه هم اعلام کرده است که قصد دارد از اولین قطار هیدروژنی در سال ۲۰۲۲ استفاده کند.


بیشتر بخوانیداختلال در حرکت مترو به دلیل انفجار لپ تاپ + فیلم


انتهای پیام/
 

رونمایی از قطاهرایی با سوخت پاک + فیلم

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.