نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت:کسانی که ایمان ضعیف‌تری دارند در برابر مشکلات بزرگ‌تر ایمان خود به خدا را از دست می‌دهند، اهل‌بیت امکانات کمتری نسبت به ما داشتند اما یک حیات معنوی به نام ایمان و عمل صالح داشتند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری  امروز در مراسم عزاداری روز تاسوعای حسینی در حرم حضرت زینب بنت موسی بن جعفر اظهار کرد: در زیارت عاشورا آمده است که از خدا می‌خواهیم هم زندگی‌مان و هم مردن‌مان شبیه اهل‌بیت باشد، زندگی فقط خوردن و خوابیدن و تفریح کردن نیست و البته این حیات معنوی و روحانی است.

وی با بیان این که اگر زندگی ما قرار باشد حیوانی باشد لازم نیست دعا کنیم مانند اهل‌بیت زندگی کنیم، بیان کرد: وقتی دعا می‌کنیم که بالاتر برویم به این معنی است که به زندگی الان خود راضی نیستیم، چون به دنبال حیات بهتر هستیم دعا می‌کنیم زندگی‌مان شبیه اهل‌بیت شود.

امام‌جمعه موقت اصفهان با بیان این که قرآن می‌فرماید اموال و اولاد سبب تقرب به درگاه الهی نمی‌شود، تصریح کرد: اموال و اولاد خوب است اما تصور نشود این‌ها باعث تقرب ما به خدا می‌شود، اموال و اولاد برای حیات مادی و دنیایی خوب است اما ایمان و عمل صالح است که موجب نزدیکی ما به خدا می‌شود.

وی با بیان این که هر چه ایمان قوی‌تری داشته باشیم از پس مشکلات بیشتری بر می‌آییم، عنوان کرد: کسانی که ایمان ضعیف‌تری دارند در برابر مشکلات بزرگ‌تر ایمان خود به خدا را از دست می‌دهند، اهل‌بیت امکانات کمتری نسبت به ما داشتند اما یک حیات معنوی به نام ایمان و عمل صالح داشتند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که برای تقویت ایمان راهکارهای زیادی وجود دارد، افزود: تفکر در باب خداوند و عالم خلقت ایمان را تقویت می‌کند، ایمان ما علمی است به این صورت که می‌خواهیم خداوند را به صورت علمی اثبات کنیم و این علم واسطه بین ایمان ما و خداوند می‌شود در حالی که اگر جلوتر برویم و خداوند را عینی ببینیم دیگر صورتی هم از خداوند در ذهن ما ایجاد نخواهد شد.

وی با بیان این که حیات اهل‌بیت یعنی این که مستقیماً خداوند را ببینیم، یادآوری کرد: اگر عشق خداوند در وجودمان بیفتد مانند اهل‌بیت عاشق خدا می‌شویم، البته نمی‌شود و ما دعا می‌کنیم که شبیه آن‌ها باشیم، این که می‌گوییم مردنمان شبیه اهل‌بیت باشد یعنی این که به شهادت برسیم اما این توفیق نصیب هرکسی نمی‌شود.

مهدوی با بیان این که خیلی از جوانان گوی سبقت را ربودند و شهادت را نصیب خود کردند، تاکید کرد: اما همین شهدا به مقام حضرت عباس غبطه می‌خورند، چرا که حضرت عباس با دلاوری تمام و در نهایت ادب به شهادت رسیدند، ادب حضرت عباس عقل‌ها را مبهوت به خود کرده است.

 

انتهای پیام/م

 

مراسم عزاداری روز تاسوعای حسینی در حرم حضرت زینب بنت موسی بن جعفر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار