آسمان سوریه، خطرناک‌ترین آسمان جهان طی ۷ سال گذشته

پایگاه تحلیلی استاتیستا در مطلبی به بررسی شمار هواپیمایی که طی 7 سال گذشته در آسمان سوریه سرنگون شده اند، پرداخت.

آسمان سوریه، خطرناک‌ترین آسمان جهان طی ۷ سال گذشتهبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه تحلیلی استاتیستا، مقامات نظامی روسیه سه شنبه گذشته اعلام کردند یک هواپیمای نظامی ایلوشین این کشور با 15 سرنشین در نزدیکی پایگاه حمیمیم در استان لاذقیه سوریه از صفحه رادار ناپدید شده است. این نخستین هواپیمای روسی نیست که در آسمان سوریه هدف قرار می گیرد. در سال 2015، نیز یک فروند جت سوخو-24 روسیه در نزدیکی مرزهای شمالی سوریه [هم مرز با ترکیه] از سوی ارتش ترکیه به اشتباه سرنگون و خلبان این جنگنده کشته شد.

بر اساس بررسی های سایت تحلیلی استاتیستا، بین سال های 2011 تا 2018 بیش از 140 هواپیما در آسمان سوریه هدف قرار گرفته  و سرنگون شده اند. حضور نیروی های نظامی کشورهای مختلف در سوریه احتمال خطا در شناسایی اهداف هوایی را بالا برده است. هرچند عملیات گروه های تروریستی و معارض را در تشدید این شرایط نباید نادیده گرفت.

سوریه از نیمه ماه مارس سال 2011 درگیر جنگ ها و حضور گروه های تروریستی بوده است. گروه های تروریستی و معارض با سلاح هایی که غرب در اختیار آنها می گذاشت آسمان سوریه را به خطرناک ترین آسمان جهان تبدیل کردند. از زمان حضور گروه های تروریستی در سوریه 111 هواپیمای این کشور هدف قرار گرفته و سرنگون شده است. این هواپیماها شامل پهپادها نیز می شود.

روسیه به عنوان یکی از متحدان دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه نیز از خطرات آسمان این کشور در امان نبوده است. این کشور 17 هواپیما و جنگنده خود را در آسمان سوریه از دست داده است که تعدادی از آن ها به دلیل خطا در شناسایی اهداف بوده است. نمونه آن جنگنده سوخو-24 که نظامیان ترکیه در سال 2015 به اشتباه آن را در مرز خود با سوریه سرنگون کرد.

رژیم صهیونیستی به بهانه های متعدد و بی‌اسا از جمله فعالیت های نظامی ایران و سوریه برای حمله به اراضی اشغالی این رژیم، با هواپیماهای خود به آسمان سوریه تجاوز می کند. تاکنون 4 فروند از جنگنده های این رژیم در آسمان سوریه هدف قرار گرفته و سرنگون شده اند.

در سوریه همچنین آمریکا 4 هواپیما، ترکیه 3 هواپیما و اردن یک هواپیمای خود را در آسمان سوریه از دست داده است.

بر این اساس، آسمان سوریه طی یک دهه اخیر خطرناک ترین آسمان جهان بوده است.

انتهای پیام/

آسمان سوریه، خطرناک‌ترین آسمان جهان

برچسب ها: سوریه ، آمریکا ، روسیه ، هواپیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار