آیا می‌شود کلیه‌ها را در عرض ۳ روز پاکسازی کرد؟

در این مطلب در خصوص سلامت کلیه ها و روش‌های طبیعی برای مراقبت و پاکسازی آن ها صحبت می‌کنیم. لطفا با ما همراه باشید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  روش های طبیعی معمولا جزو گزینه هایی است که برای به کار گرفتن آن کمتر دچار دلهره می شویم. در این مطلب برای شما پاکسازی سریع کلیه به روش کاملا طبیعی را گفته ایم.

آیا می‌شود کلیه‌ها را در عرض ۳ روز پاکسازی کرد؟

 متاسفانه اکثر مردم اهمیت کلیه ها را فراموش می‌کنند و یادشان می رود که مراقبت از سلامت آن ها بسیار مهم است. باید بدانید که بیشتر بیماری ها به دلیل مشکلات موجود در دستگاه ادراری به ویژه مشکل در سلامت کلیه ها بروز می‌کنند؛ چون عمل دفع مواد زاید از بدن از اهمیت بالایی برخوردار است.


بیشتربخوانید : 10 عامل که سلامت کلیه های شما را تهدید می کنند!


 علائمی که نشان می دهد کلیه های شما نیاز به توجه بیشتری دارند

اگر فشارتان بیش از اندازه بالا یا پایین است، در قسمت زیر و پشت شکم احساس درد دارید، رنگ ادرارتان تیره و کدر است، زیاد تشنه می‌شوید، در قسمت پایین کمر احساس درد می‌کنید یا اینکه شب ها مدام به دستشویی می‌روید احتمال اینکه سیستم ادراری دچار اختلالی شده باشد زیاد است.

ادرار روزانه کمتر از نیم لیتر، احساس پری مداوم مثانه، درد در حین دفع ادرار، ورم قوزک پا در طول شب، چشم‌های پف کرده بعد از بیدار شدن، کبودی و خون مردگی در بدن بدون هیچ ضربه ای نیز می‌تواند زنگ خطری برای سلامت کلیه ها باشد. مهم تر اینکه وجود سنگ کیسه ی صفرا یا در ناحیه ی کلیه و مثانه نیز دلیلی کافی برای نیاز به پاکسازی این عضو حیاتی است.

 

 روش‌های پیشگیری از اختلال در کلیه ها

• کنترل تغذیه نقش مهمی در پیشگیری از افزایش تجمع سموم در بدن دارد.

• پیشگیری از تشکیل سنگ یا نارسایی کلیوی که به واسطه ی مصرف زیاد نمک و مواد غذایی آماده بروز می‌کند.

• پرهیز از افراط در مصرف محصولات لبنی به خصوص لبنیات پرچرب.

• پرهیز از زیاده روی در مصرف پروتئین های حیوانی مانند گوشت های قرمز یا تخم مرغ.

• پرهیز از مصرف نوشیدنی‌های الکلی یا نوشیدنی‌های بسیار شیرین چون باعث ممانعت از دفع سریع کلسیم می‌شوند.

• مصرف سبزیجات فراوان و مواد غذایی طبیعی. توصیه می‌شود از مصرف آب سبزیجات و آب میوه ها غافل نشوید.

• مصرف مواد غذایی حاوی خواص دیورتیک(ادرارآور) مانند پرتقال، انگور، لیموترش، هلو، کرفس، هویج، خیار، سیب، هندوانه، طالبی، کاهو و گریپ فروت را افزایش دهید.

• مصرف داروهایی مانند آسپرین، ایبوبروفن و یا داروهای مشابه را کاهش دهید.

• افزایش مصرف آب تا اندازه ای که رنگ ادرار شفاف و زرد روشن شود. البته نیازی به افراط نیست؛ چون زیاده روی در مصرف آب نیز کلیه ها را وادار به فعالیت بیشتر می‌سازد.

  پاکسازی کلیه ها را در عرض 3 روز 

روش معجزه گری برای مراقبت و حفظ سلامت کلیه ها آن هم در عرض 72 ساعت وجود ندارد؛ اما می‌شود با روش‌های طبیعی به بهبود عملکرد این ارگان کمک کرد. در این 3 روز پاکسازی لازم است که مصرف قهوه، نوشیدنی‌های خنک، نمک و مواد غذایی حاوی پروتئین را قطع کنید. این مواد غذایی باعث تحریک کلیه ها شده و مانع از این می‌شوند که کلیه ها توکسین ها را به درستی دفع کند. به جای این نوشیدنی‌ها، آب معدنی، تخم کتان و بادام میل کنید.

 صبح تان را با صبحانه و یک لیوان آب مورد صحرایی شروع کنید تا میزان کلسیم موجود در مثانه کاهش یابد. این رسوبات باعث کندی کار کلیه ها و مانع از دفع توکسین‌ها از بدن و در نهایت منشا سنگ‌ها و دیگر بیماری‌های ادراری می‌شوند.

 بین روز یک لیوان آب میوه ی سرشار از پتاسیم میل کنید. این کار باعث تمیز شدن کبد نیز می‌شود. برای اینکار می‌توانید همچنین از آب هویج، آب کرفس، آب جعفری و آب اسفناج استفاده کنید. یک لیوان دم کرده تخم هندوانه نیز بین وعده های ناهار و شام کمک کننده است. این نوشیدنی شیرین حاوی خواص دیورتیک است که به عملکرد کلیه ها و مثانه و همچنین هضم و دفع غذای مصرف شده قبل از خوابیدن کمک می‌کند.

در وعده ی شام، یک لیوان آب هویج میل کنید.

 برای وعده های غذایی هر غذایی که مایل بودید مصرف کنید. البته به سراغ گوشت های قرمز و مواد غذایی حاوی آرد زیاد نروید.

قبل از عصر نیز یک فنجان چای نعنا یا جعفری میل کنید. این نوشیدنی به تمیزکاری بدن و همچنین گوارش مواد غذایی مصرف شده قبل از خواب کمک می‌کند.

در مدت این سه روز حتما ورزش کنید. روزانه سی دقیقه پیاده روی برای تسهیل کار کلیه ها مفید است. همچنین می‌توانید به سونا بروید تا سموم بیشتری را از طریق تعریق از دست بدهید.

  سبزیجات و میوه های دوستدار کلیه ها

جعفری: جعفری کمک زیادی به عملکرد صحیح کلیه ها می‌کند و باعث از بین رفتن سنگ و پیشگیری از بروز عفونت‌های مداوم می‌شود. این سبزی سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها است که به پاکسازی کلیه‌ها و دفع توکسین‌ها یا همان سموم بدن کمک می‌کنند.

هندوانه: هندوانه برای تمیز کردن کلیه ها فوق العاده است. هندوانه را با تخمه‌های آن استفاده کنید.

چغندر: چغندر برای پاکسازی و سم زدایی از بدن فوق العاده است.

هویج: آب هویج باعث پاکسازی بدن و به ویژه کاهش خطر تشکیل سنگ‌های کلیه می‌شود.

خیار: خیار یک میوه ی ادرارآور طبیعی که باعث دفع اسید اوریک و حل کردن سنگ‌ها می‌شود.

 نوشیدنی جعفری مخصوص کلیه‌ها

این نوشیدنی معجونی برای تمیز کردن کلیه ها محسوب می‌شود. ماده ی اصلی آن جعفری است اما برای افزایش خواص آن بهتر است از میوه ها و سبزیجات دیگر نیز استفاده کنید.

14 گرم جعفری را با آب دو عدد لیموترش، 1 عدد خیار بزرگ و یک برش هندوانه با تخمه های آن در مخلوط کن بریزید و بلافاصله مصرف کنید.

  توجه توجه

خانم‌های بارداری و همچنین بیمارانی که از نارسایی کلیوی رنج می‌برند قبل از مصرف نوشیدنی جعفری با پزشک تان مشورت کنید.

منبع: تبیان

انتهای پیام/

پاکسازی سریع کلیه به روش کاملا طبیعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدایمانی
۱۵:۲۰ ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
کلیه ؟؟؟
آخرین اخبار