طرز تهیه یک صبحانه مقوی و خوشمزه برای روزهای تعطیل

املت اسپانیایی یک صبحانه کامل و مقوی برای روزهای تعطیلاملت یک غذای حاضری و پرطرفدار است و در کشور‌های مختلف روش طبخ متفاوتی دارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ املت یک غذای حاضری و پرطرفدار است و در کشور‌های مختلف روش طبخ متفاوتی دارد. یکی از کامل‌ترین املت‌های موجود در دنیا املت اسپانیایی که طعم ویژه و خاصی دارد. املت اسپانیایی یک غذای کامل و کاملا مغذی بوده و می‌تواند تا مدت‌ها انرژی مورد نیازتان را فراهم کند.

 یکی از کامل‌ترین املت‌های موجود در دنیا املت اسپانیایی که طعم ویژه و خاصی دارد. املت اسپانیایی یک غذای کامل و کاملا مغذی بوده و می‌تواند تا مدت‌ها انرژی مورد نیازتان را فراهم کند.

املت اسپانیایی یک صبحانه کامل و مقوی برای روزهای تعطیل

زمان آماده سازی: ۱۴ دقیقه

زمان پخت: ۲۱ دقیقه

مواد لازم برای ۴ نفر

مواد لازم برای سس رومسکو

فندق ۱/۴ لیوان

روغن زیتون ۱/۳ لیوان

بادام بو داده ۱/۴ لیوان

نان تست مکعبی خرد شده ۳ – ۴ برش

سیر خرد شده ۲ حبه

فلفل قرمز خرد شده ۱/۲ قاشق چایخوری

کنسرو گوجه خرد شده ۱ قوطی

فلفل قرمز خرد شده ۱/۴ لیوان

سرکه ۱ قاشق غذاخوری

مواد لازم برای املت اسپانیایی

تخم مرغ بزرگ ۵ عدد

نمک به میزان لازم

پیازچه خرد شده ۱ عدد

پنیر مانچگو خرد شده نصف لیوان

گوشت یا کالباس ۳ ورق باریک

طرز تهیه املت اسپانیایی:

۱. برای تهیه سس فر را با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. فندق‌ها را در سینی فر ریخته و حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در فر بگذارید تا طلایی شوند. بعداز بو دادن تا گرم هستند داخل یک حوله تمیز قرار داده و به هم بکشید تا پوستشان پرفت شود.

۲. یک سوم لیوان روغن زیتون را در یک تابه ۲۷ سانتی روی حرارت متوسط ریخته فندق، بادام، نان، سیر، و فلفل قرمز خرد شده را به آن اضافه کرده و حدود ۳ دقیقه هم بزنید تا طلایی شوند سپس بگذارید از حرارت بیوفتند و داخل غذاساز خردشان کنید. گوجه و فلفل و سرکه و یک چهارم قاشق چایخوری نمک را اضافه کرده و مخلوط کنید تا یکدست شود. در صورتی که غلظت سس خیلی زیاد بود می‌توانید کمی آب به آن اضافه نمایید. در انتها متناسب با ذائقه خودتان نمک و فلفل به سس اضافه نمایید.

۳. برای تهیه املت تخم مرغ‌ها را به همراه نمک و پیازچه هم بزنید. تابه نچسبی که سس را در آن آماده کرده بودید دوباره روی حرارت متوسط گذاشته و در صورت نیاز کمی روغن به آن اضافه کنید و تخم مرغ را داخل تابه ریخته و ۳ دقیقه اجازه دهید خودش را بگیرد سپس با کاردک از کناره‌ها تخم مرغ را از دیواره تابه جدا کنید و اجازه دهید تخم مرغ‌هایی که هنوز نپخته به زیر لایه پخته شده بروند. رویش پنیر پاشیده وسپس روی نصفی از آن برش‌های گوشت یا کالباس را چیده و یک چهارم لیوان از سس رویش بکشید و ۲ تا ۳ دقیقه دیگر صبر کنید پنیر ذوب شود و تخم مرغ کاملا خودش را بگیرد و نیمه خالی املت را روی ورقه‌های گوشت و سس برگردانید و به همراه اضافه سس سرو کنید.

منبع: پرشین وی

انتهای پیام/

املت اسپانیایی یک صبحانه کامل و مقوی برای روزهای تعطیل

برچسب ها: تغذیه ، آشپزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار