زاخارووا: اقدام خلبانان اسرائیلی در قبال هواپیمای روسی غیرحرفه‌ای بود

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد اقدام خلبانان جنگنده رژیم صهیونیستی که موجب سرنگونی هواپیمای نظامی روسی در سوریه شد، اقدامی غیرحرفه‌ای بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیاالیوم، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، در کنفرانس خبری هفتگی خود و این بار در حاشیه انجمن اروپایی آسیایی زنان در سن پترزبورگ با اشاره به حادثه سرنگونی هواپیمای شناسائی «ایل-۲۰» روسیه خاطرنشان کرد که رفتار‌های طرف اسرائیلی غیرحرفه‌ای بوده است. 

او در این‌باره گفت: «به زودی اطلاعات جدیدی را ارائه خواهیم کرد که به سئوالات مرتبط به این فاجعه و دست داشتن خلبانان اسرائیلی در آن پاسخ خواهد داد. رفتار‌ها و اقدامات خلبانان اسرائیلی، هواپیمای روسی را تهدید کرد و در نهایت به انهدام آن انجامید. آن‌ها دست‌کم به شیوه‌ای غیرحرفه‌ای عمل و کارشناسان نظامی غیرحرفه‌ای بودن شیوه آنان را تأیید کردند. بسیار شرم‌آور است که پشت سر کسی که امنیت، از جمله امنیت خودت را فراهم می‌کند، قایم شوی».

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه افزود: «روابط تاریخی و مستحکمی با اسرائیل داریم و روسیه همواره به دنبال تقویت و توسعه آن‌ها بر اساس دوستی و همیاری بوده است. روسیه همچنین تلاش کرد تا اسرائیل با محیطش در خاورمیانه همگون شود و به عاملی برای ثبات و توسعه آن تبدیل شود، بنابراین، فاجعه روز هفدهم ماه جاری نیاز به تحقیقات بیشتر و توضیحات طرف اسرائیلی دارد که به نظرم به زودی ارائه خواهد شد.»

زاخارووا درباره سوریه نیز گفت که توافق اخیر ترکیه و روسیه درباره ادلب در تلاش برای جداسازی گروه‌های تروریست از گروه‌های میانه‌رو است. 

اظهارات زاخارووا با تحولات فرایند‌های مسئله سوریه در چند زمینه همراه می‌شود، فرایند‌هایی که همگی به دنبال حل و فصل دائم بحران این کشور هستند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار