تقابل یاران جهانبخش با تاتنهام در شب عبور ساوتهمپتون از جهنم آنفیلد

رقابت‌های فوتبال باشگاهی در اروپا، شنبه پیگیری می‌شود که مهمترین این مسابقات را بررسی می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت‌های فوتبال باشگاهی در اروپا، شنبه پیگیری می‌شود که مهمترین این مسابقات را بررسی می‌کنیم.

تقابل یاران جهانبخش با تاتنهام در شب عبور ساوتهمپتون از جهنم آنفیلد

لیگ برتر انگلیس

برایتون - تاتنهام (ساعت ۲۰)

یاران علیرضا جهانبخش در هفته ششم لیگ جزیره میزبان تیم تاتنهام است. برایتون از پنج هفته ابتدایی لیگ پنج امتیاز به دست آورده است و در رتبه چهاردهم قرار دارد. این در حالی است که کریس هاتن سرمربی برایتون هنوز اعتقادی به استفاده از جهانبخش در ترکیب اصلی ندارد و در بازی قبلی این تیم مقابل ساوتهمپتون علیرضا از دقیقه ۷۱ به بازی آمد البته جهانبخش در همین فرصت ۱۹ دقیقه‌ای فرصت گلزنی داشت و باید دید چه زمانی سرانجام در ترکیب اصلی برایتون قرار می‌گیرد. از بدشانسی برایتون در هفته‌های ابتدایی با تیم‌های قدرتمند روبرو شده و می‌شود. آن‌ها تاکنون با واتفورد شگفتی ساز، لیورپول و منچستریونایتد روبرو شده است و پس از بازی تاتنهام هفته آینده مقابل منچسترسیتی قرار می‌گیرند. تنها پیروزی آن‌ها مقابل منچستریونایتد بوده است.

تاتنهام که فصل را بسیار خوب و با سه پیروزی آغاز کرده بود و حتی در هفته سوم بازی‌های با سه گل منچستریونایتد را در اولدترافورد شکست داد، اما به یکباره این تیم افت کرد و مقابل واتفورد و لیورپول در لیگ برتر شکست خورد و سه شنبه شب نیز در لیگ قهرمانان در حالی که یک بر صفر از اینتر جلو بود، مقابل این تیم شکست خورد تا شاگردان پوچتینو سه شکست پیاپی با نتیجه 2 بر یک را تجربه کنند. البته بحران مصدویت در نتایج ضعیف هفته‌های اخیر اسپرز نیز تاثیر داشته است. دله علی، لوریس، فویت، سیسوکو و یانسن در حال حاضر مصدومان تیم تاتنهام هستند که مخصوصا غیبت لوریس و دلی علی در عملکرد این تیم کاملا مشهود بود.

منچستریونایتد - وولورهمپتون (ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه)

شاگردان مورینیو پس از شکست سنگین مقابل تاتنهام در هفته سوم، سرنوشتی کاملا متفاوت با این تیم داشتند، تاتنهام پس از آن پیروزی همه بازیهایش را باخت، اما یونایتد، 2 دیدار در لیگ جزیره مقابل برنلی و واتفورد و یک بازی در لیگ قهرمانان مقابل یانگ بویز را برد تا منچستری که از سه هفته ابتدایی 2 شکست متحمل شده بود، کاملا از بحران در بیاید. مورینیو پس از آن 2 شکست پیاپی انتقادات زیادی را تحمل کرد و از زیدان به عنوان جانشینش نیز یاد شد، اما حالا تیمش به یک آرامش نسبی رسیده و با پیروزی در بازی امروز می‌تواند به جمع بالانشینان جدول اضافه شود. مصدومان شیاطین سرخ برای این مسابقه، آندره هررا، مارکوس روخو و فیل جونز هستند.

تیم وولورهمپتون نیز همسایه یونایتد در جدول است و با هشت امتیاز یک پله پایین‌تر از این تیم در رتبه نهم قرار دارد. نونو هرلاندر سیموئس اسپیریتو سانتو پرتغالی که امشب مقابل هم وطنش، تیمش را هدایت خواهد کرد، با توجه به اینکه امسال به لیگ برتر آمدند، نتایج بدی نگرفتند.

  • منچستریونایتد 6 دیدار آخرش را مقابل وولوز در ورزشگاه اولدترافورد برده است.
  • وولورهمپتون در هفت بازی آخر خود در اولدتراوفورد در لیگ برتر تنها 2 گل زده است.
  • منچستر ۲ مسابقه از پنج بازی آخر خود در اولدترافورد را باخته است درست به اندازه ۴۳ بازی قبل از آن.

لیورپول - ساوتهمپتون (ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه)

شاگردان کلوپ شروعی عالی در لیگ برتر داشتند و تمام بازی‌های خود را برده اند. آن‌ها از ۵ دیدار ابتدایی خود در لیگ ۱۵ امتیاز را گرفته و تنها به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به چلسی در رده دوم لیگ برتر قرار دارند. سرخ‌ها در این دیدار خانگی به دنبال ششمین پیروزی خود هستند. لیورپول پس از پیروزی مقابل پاری سن ژرمن روحیه‌ای مضاعف گرفته و با توجه به آمادگی کامل بازیکنان، با قدرتی بیش از پیش مقابل حریف خود ظاهر می‌شوند.

ساوتهمپتون با هدایت مارک هیوز در رتبه سیزدهم بوده و شروعی خوب نداشته است. آن‌ها در پنج دیدار ابتدایی خود در لیگ یک پیروزی، 2 تساوی و 2 شکست دارند و برای فرار از پایین جدول به امتیاز از این دیدار نیاز دارند هرچند که مقابل لیورپول و در استادیوم آنفیلد کاری آسان پیش رو نخواهند داشت.

  • دنی اینگز، بازیکن لیورپول که به طور قرضی در ساوتهمپتون حضور دارد، قادر به همراهی تیمش در این دیدار نخواهد بود.
  • لیورپول در هفت دیدار اخیر خانگی خود در لیگ برتر کلین شیت کرده است.
  • قرمز‌ها در ۲۳ دیدار اخیر خود در آنفیلد در لیگ برتر شکست نخورده اند.
  • قدیس‌ها تنها سه بازی از ۱۹ بازی اخیرش را در آنفیلد پیروز شده است.

کاردیف - منچسترسیتی (ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه)

شکست غافلگیر کننده در خانه مقابل لیون در لیگ قهرمانان اروپا، باعث شده تا شاگردان پپ برای فراموشی این شکست، بیش از پیش نیاز به پیروزی در مسابقه امروز مقابل کاردیف داشته باشند. با این حال مدافع عنوان قهرمانی لیگ جزیره در این مسابقات شرایط بسیار خوبی دارد و به جز تساوی مقابل وولورهمپتون، دیگر بازی‌هایش را برده است. لیورپول و چلسی در مسابقات این فصل بسیار آماده هستند و عزم خود را برای قهرمانی جزم کرده اند و این باعث شده تا سیتی در همه مسابقاتش به پیروزی احتیاج داشته باشد.

نماینده ولز شرایط خوبی در لیگ ندارد. تیم وارناک در پنج هفته گذشته سه بازی را واگذار کرده و 2 امتیازی که کسب کرده به 2 مساوی بدون گل برابر نیوکاسل و هادرزفیلد برمی‌گردد. این تیم در جام اتحادیه هم در خانه به نوریچ سیتی باخت و حذف شد. کاردیف امسال برای سقوط نکردن می‌جنگند.

  • این سومین رویارویی 2 تیم در لیگ برتر خواهد بود. در فصل ۲۰۱۳/۱۴ بود که کاردیف در ولز، سیتی را سه بر 2 برد، اما در اتحاد چهار بر 2 باخت.
  • کاردیف تنها یک بازی از ۱۴ رویارویی‌اش با ۶ تیم برتر لیگ برتر را برده است؛ یک مساوی و ۱۲ باخت. آن‌ها هر ۱۰ بازی اخیرشان برابر این شش تیم را باخته‌اند و مجموعا ۳۰ گل دریافت کرده‌اند.
  • پس از باخت یک بر صفر به برنلی در مارس ۲۰۱۵، منچسترسیتی در ۲۱ مصاف بعدی‌اش با تیم‌های تازه صعود کرده به لیگ برتر شکست نخورده است. ۱۶ برد و ۵ تساوی.
  • کاردیف پس از پیروزی یک بر صفر مقابل ساوتهمپتون در سال ۲۰۱۴، دیگر طعم برد در لیگ برتر را نچشیده است. ۹ بازی است که این تیم نمی‌تواند حریف لیگ برتری‌اش را شکست بدهد.

فولام - واتفورد (ساعت ۱۵)

برنلی - بورنموث (ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه)

لسترسیتی - هادرزفیلد (ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه)

کریستال پالاس - نیوکاسل (ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه)

سری آ. ایتالیا

سمپدوریا - اینتر (ساعت ۲۲)

هواداران اینتر پس از پیروزی مقابل تاتنهام در لیگ قهرمانان، پس از سال‌ها دوباره احساس غرور کردند و امیدوارند تیمشان با اسپالتی بتواند دوباره به روز‌های خوب گذشته بازگردد هر چند که بسیار خوش بینانه است، زیرا این تیم اصلا نتایج خوبی در چهار هفته گذشته در سری آ. نگرفتند و با تنها چهار امتیاز در رتبه پانزدهم قرار دارند. نراتزوری امشب در ورزشگاه لوئیجی فراریس شهر جنوا مهمان سمپدوریایی است که نتایج بدی تاکنون نگرفته و با هفت امتیاز در رتبه چهارم جدول سری آ. قرار دارد.

شکست هفته قبل برابر پارما آن هم در سن سیرو، وضعیت را برای نراتزوری سخت کرده بود، اما پیروزی مقابل تاتنهام روحیه بازیکنان اینتر را دوباره برگداند. در طرف دیگر مردان مارکو جامپائولو، با آمادگی بی نظیری انتظار اینتر را می‌کشند. پیروزی پنج برابر فروزینونه در هفته قبل و شکست ناپولی با نتیجه سه بر صفر در خانه، نشان از آمادگی بالای این تیم دارد.

  • سمپدوریا فقط در چهار بازی از ۲۸ بازی‌ای که با اینتر انجام داده، پیروزی شده است.
  • اینتر در پنج سفر قبلی خود به لوییجی فراریس، شکست ناپذیر بوده و فقط سه گل دریافت کرده است.
  • تنها یوونتوس (۱۸) و ناپولی (۱۶)، بیشتر از سمپدوریا (۱۳) در بازی‌های خانگی فصل گذشته و این فصل پیروز شده اند.
  • اینتر بدترین شروع خود در لیگ را از فصل ۱۲-۲۰۱۱ تجربه می‌کند.

فیورنتینا - اسپال (ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه)

پارما - کالیاری (ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه)

لالیگای اسپانیا

رئال مادرید - اسپانیول (ساعت ۲۲ و ۱۵ دقیقه)

رئال مادرید با لوپتگی تاکنون فصل خوبی را پشت سر گذاشته است. آن‌ها در لالیگا از چهار بازی ابتدایی سه پیروزی و یک تساوی به دست آورده اند و در لیگ قهرمانان نیز رم را با سه گل شکست دادند. نتایج اخیر باعث شده تا هوادران این تیم تاکنون نبود رونالدو را احساس نکنند و باید دید تا پایان فصل نیز این اتفاق نخواهد افتاد یا بالاخره کهکشانی‌ها جای خالی ستاره پرتغالی را حس می‌کنند. جولین لوپتگی ممکن است در ترکیب تیمش تغییراتی اعمال کند و به بعضی از بازیکنان استراحت دهد.

اسپانیول در این فصل لالیگا تنها یک شکست متحمل شده و به هفت امتیاز در رتبه چهارم قرار دارد. برای اسپانیول، داوید لوپز دچار مصدومیت خفیف است، اما با توجه به اهمیت بازی، به احتمال فراوان در ترکیب تیم حضور دارد. پس از یک آغاز خوب در لالیگا، روبی سعی می‌کند این تیم به ثبات برسد.

  • رئال مادرید از ۱۹ بازی اخیر خانگی اش مقابل اسپانیول در تمام رقابت ها، در ۱۸ بازی حداقل دو گل به ثمر رسانده است.
  • رئال مادرید در ۲۱ بازی اخیر خانگی اش مقابل اسپانیول شکست نخورده است.
  • رئال مادرید از ۱۱ بازی اخیر خانگی اش در لالیگا، در ۹ بازی پیروز بوده است.
  • رئال مادرید در چهار مصاف اخیر خانگی اش مقابل اسپانیول در تمام رقابت‌ها کلین شیت کرده است.

ختافه - اتلتیکو مادرید (ساعت ۲۰)

رایو وایکانو - آلاوز (ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه)

سلتاویگو - وایادولید (ساعت ۱۷ و ۴۵ دقیقه)

ایبار - لگانس (ساعت ۱۷ و ۴۵ دقیقه)

بوندس لیگا

شالکه - بایرن مونیخ (ساعت ۲۰)

نیکو کواچ کارش را در بایرن بسیار خوب آغاز کرد و این تیم در سه هفته ابتدایی بوندس لیگا سه برد را به دست آورده است و در لیگ قهرمانان نیز بنفیکا را 2 بر صفر در پرتغال بردند. کواچ اگر چه مصدومان زیادی روی دستش مانده است، اما توانسته به خوبی اوضاع تیمش را جمع و جور کند. تولیسو، کومان، رافینیا و تیاگو مصدومان باورایی‌ها برای این مسابقه هستند.

شالکه که فصل گذشته نایب قهرمان شد و نتایج بسیار خوبی گرفت، مسابقات این فصل را بسیار بد آغاز کرده و هر سه بازی اول خود را باخته است. دومنیکو تدسکو، سرمربی ۳۲ ساله ایتالیایی الاصل آلمانی شالکه حتی بیشتر از بایرن مصدوم در ترکیب تیمش دارد. شالکه هفت مصدوم برای این مسابقه دارد و باید دید می‌تواند نخستین امتیاز خود را در این مسابقه به ثمر رساند یا خیر. شالکه در بازی این هفته در لیگ قهرمانان مقابل پورتو به تساوی دست یافت. البته آن‌ها در آسانترین گروه لیگ قهرمانان قرار دارند و اگر تدسکو بتواند تیمش را مانند فصل گذشته دوباره آماده کند، کار دشواری برای صعود نخواهد داشت.

  • شالکه در ۱۶ بازی آخر خود مقابل بایرن پیروز نشده است.
  • آخرین پیروزی شالکه مقابل بایرن به جام حذفی سال ۲۰۱۱ برمی گیردد که در آن زمان مانوئل نویز دروازه بان تیم شالکه بود.
  • لئون گورتسکا این فصل از شالکه به بایرن آمده و به جای او سباستین رودی از بایرن به شالکه رفت.

هوفنهایم - دورتموند (ساعت ۱۷)

آگزوبرگ - وردربرمن (ساعت ۱۷)

هرتابرلین - مونشن گلادباخ (ساعت ۱۷)

نورنبرگ - هانوفر (ساعت ۱۷)

وولفسبورگ - فرایبورگ (ساعت ۱۷)

لوشامپیونه فرانسه

استراسبورگ - آمیان (ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه)

سامان قدوس مهاجم ایرانی آمیان هفته گذشته دومین گلش را برای تیم جدیدش به ثمر رساند، اما گل زیبای او هم مانع شکست تیمش نشد. امیان در جدول شرایط خوبی ندارد و با چهار امتیاز در رتبه هجدهم قرار دارد. به احتمال زیاد سامان در این بازی در ترکیب ثابت آمیان قرار می‌گیرد.

سن اتین - کان (ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه)

ریمس - دیژون (ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه)

مون پولیه - نیس (ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه)

آنژه - تولوز (ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه)

لیل - نانت (ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه)

انتهای پیام/

پیش بازی رقابت‌های فوتبال در اروپا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار