نصب مستقیم پمپ بر روی کنتور و یا شبکه توزیع آب غیر قانونی است

مدیرعامل شرکت آبفا لرستان گفت: مشترکینی که به صورت مستقیم اقدام به نصب پمپ بر روی کنتور و یا شبکه توزیع آب کنند، برخورد قانونی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حمیدرضا کرموند مدیرعامل شرکت آبفا لرستان در خصوص نصب مستقیم پمپ برروی کنتور و یا شبکه آب گفت: مشترکینی که به صورت مستقیم اقدام به نصب پمپ بر روی کنتور و یا شبکه توزیع آب کنند، برخورد قانونی خواهد شد.

وی افزود: هر مشترکی که به دلیل افت فشار شبکه نیازمند استفاده از پمپ برای تقویت فشار آب داخل ساختمان باشد می‌بایست بین پمپ و کنتور از مخزن ذخیره آب استفاده کند.

مدیرعامل شرکت آبفا لرستان گفت: طبق بند ۲-۳۴-۴ آیین نامه عملیاتی و شرایط عمومی تعرفه‌های آب و فاضلاب کشور در مواردیکه در شبکه افت فشار و یا کمبود آب وجود دارد مشترک اجازه نصب پمپ بر روی شبکه آب شهری به طور مستقیم را نخواهد داشت و در صورت تخلف، شرکت نسبت به قطع انشعاب آب تا برچیدن پمپ اقدام خواهد نمود.

کرموند به مشکلات ناشی از نصب مستقیم پمپ بر روی شبکه آب اشاره و تاکید کرد: این اقدام باعث نشان دادن مصرف غیرواقعی بر روی کنتور آب و تحمیل آب بهای بسیار بیشتر از مقدار واقعی مصرف به مشترکین و همچنین ایجاد فشار منفی ناشی از کارکرد تعداد زیادی پمپ‌های خانگی بر روی شبکه آب شهر موجب مکیده شدن آب سطحی آلوده به فاضلاب خانگی در نقاطی می‌شوند که شبکه آب شهری دارای شکستگی و یا دارای نشتی است.

مدیرعامل شرکت آبفا لرستان از مشترکین درخواست نمود ضمن رعایت الگوی مصرف در فصل گرما در صورت مشاهده هرگونه شکستگی یا وجود انشعابات غیرمجاز و نصب پمپ بدون مخزن برروی شبکه آب به مرکز ارتباط مردمی ۱۲۲ این شرکت که بصورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی بوده و تماس با آن رایگان است اطلاع داده شود تا همکاران در اسرع وقت رسیدگی نمایند.

انتهای پیام/م

غیر قانونی بودن نصب مستقیم پمپ بر روی کنتور و یا شبکه توزیع آب

برچسب ها: وزارت نیرو ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار