معاون استاندار خراسان رضوی:

افزایش طرح‌های توسعه اشتغال روستایی خراسان رضوی

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی گفت:سقف اختیار استان در تصویب طرح‌های توسعه اشتغال روستایی از ۶ میلیارد تومان به ۱۰ میلیارد تومان افزایش یافته است

افزایش طرح‌های توسعه اشتغال روستایی خراسان رضویبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، قربان میرزایی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی گفت:درطرح توسعه اشتغال روستایی برای تحصیل دانش آموختگان بویژه در حوزه روستایی  تسهیلات خوب  و با سود پایین در نظر گرفته شده است و از سهمیه 610 میلیارد تومانی اولیه استان نیمی از آن تخصیص یافته است که تا کنون 176 میلیارد تومان از این تسهیلات در استان جذب شده است.

وی افزود: در واقع با جذب 70 درصدی اعتبارات ابلاغی ، خراسان رضوی رتبه نخست کشور را در این حوزه داراست .

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی گفت: از محل این تسهیلات که به دو هزار و 438 طرح اعطا شده تا کنون 5 هزار و 311  شغل جدید ایجاد گردیده است.

ایجاد بیش از ۵۷ هزار اشتغال جدید از ابتدای امسال در خراسان رضوی

میرزایی با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون بر اساس آمار سامانه رصد ۵۷ هزار و ۶۷۲ اشتغال جدید در استان ایجاد شده است گفت:این رقم معادل 52 درصد اشتغال برنامه ریزی شده استان است.

وی افزود: این اشتغال ها در بخش های مختلف کشاورزی ، صنعتی ، خدماتی و گردشگری ، فناوری و غیره درقالب طرح های مختلف از اشتغال فراگیر ، توسعه اشتغال روستایی ، اشتغال های خرد و خانگی و نیز اشتغال های حمایتی ایجاد شده است .

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی گفت: از 4 هزار و 37 نفر سهمیه تعیین شده برای استان در طرح مهارت آموزی تا کنون یک هزار و 200 نفر در واحدهای تولیدی و صنعتی استان مشغول بکار شده اند.

انتهای پیام//م.ن

 

برچسب ها: استانداری ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.