پیام مشترک نماینده، ولی فقیه در استان و استاندار مازندران به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید

نماینده ولی فقیه در استان و استاندار مازندران به مناسبت آغاز سال تحصیلی ۹۸-۹۷ پیام مشترکی صادر کردند. ‎

پیام مشترک نماینده، ولی فقیه در استان و استاندار مازندران به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، متن کامل پیام مشترک آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در استان و محمد اسلامی استاندار مازندران به مناسبت آغاز سال تحصیلی ۹۸-۹۷ به شرح زیر است.

بسم الله الرحمن الرحیم
تعلیم و تربیت سرآغاز راه انسانیت، تقوا و بندگی است. پروردگار حکیم نیز در قرآن مجید با نور دانش، انسان‌ها را به سعادت دنیا و آخرت رهنمون می‌سازد و در پوشش نخستین معلم عالم با قلم صنع، هستی را به بهترین شکل ترسیم و انسان‌ها را با شاخص نبوی در مسیر تربیت فردی و اجتماعی هدایت کرده است؛ از این رو می‌توان گفت: هر که در عرصه تعلیم و تربیت گام بر می‌دارد، کاری خدایی می‌کند و همین فلسفه حدیث شریف «مداد العلما افضل من دماء الشهدا» است.

امسال که بهار تعلیم و تربیت با شهادت معلم بزرگ ایثار و فداکاری، حضرت امام حسین (ع) همراه شد، شور و شعوری مضاعف در مسیر کسب دانش و فضیلت در بین دانش آموزان، معلمان و جامعه فرهنگیان به راه افتاد. این بار سرآغاز فصل رویش تعلیم و تربیت که همه ساله با آغاز هفته دفاع مقدس همراه است با معنویت‌های عزاداری محرم حسینی (ع) عجین شد و این خود دلیلی است برای اینکه همواره به خاطر داشته باشیم ائمه اطهار (ع) بزرگ‌ترین معلمان تاریخ بشریت هستند.

آغازین روز‌های مهرماه، تبلور حضور دانش آموزانی است که برای ورود به خانه دوم خود لحظه شماری می‌کنند و می‌خواهند با فراگیری علم و دانش، خود را آماده ورود به عرصه‌های خطیر سازندگی و آبادانی کشور کنند. این روز‌ها همچنین تبلور انگیزه فرزندان و آینده سازان مستعد کشور به‌ویژه دانش آموزان سختکوش دیار علویان است که توسعه همه جانبه میهن عزیز اسلامی خود را در سر می‌پرورانند.

توسعه مازندران نیز با ظرفیت‌های سرشار خداداد و بهره مندی از نیرو‌های زبده و کار آزموده مرهون تلاش بی وفقه معلمان و فرهنگیان فرهیخته‌ای است که در همین مدارس، درس عشق دادند و مشق ایمان کردند. مسئولان و مدیران تعلیم و تربیت باید تلاش کنند با تقویت زیرساخت‌ها و آماده سازی بهترین شرایط برای درس آموزی و فراگیری اندیشه‌ورزی و دانش، زمینه رشد فکری و فرهنگی دانش آموزان را فراهم سازند.

آغاز سال تحصیلی جدید و بهار علم و دانش را به همه دانش آموزان، معلمان و اولیاء محترم تبریک و تهنیت عرض نموده توفیق روز افزون همه عزیزان را از خداوند منان خواستاریم

انتهای پیام/ ر 

صدور پیام مشترک به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار